۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83054848
T T
۰ نفر
برداشت پاییزه قیمت سیب زمینی خراسان شمالی را متعادل می كند

بجنورد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: با آغاز برداشت محصول پاییزه، قیمت سیب زمینی در بازار استان متعادل خواهد شد.

جواد تشكری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت سیب زمینی پاییزه از 20 مهرماه آغاز می شود كه با ورود سیب زمینی تولیدی استان به بازار، قیمت این محصول در بازار متعادل خواهد شد.
وی افزود: قیمت سیب زمینی در بازار طی 3 ماهه گذشته نوسان شدیدی داشته به طوری كه در مردادماه قیمت سیب زمینی بهاره تا 7 هزار ریال نیز كاهش یافت كه این محصول از كیفیت مطلوبی هم برخوردار نبود.
تشكری، قیمت بالای سیب زمینی در شرایط كنونی را ناشی از عدم ورود سیب زمینی پاییزه به بازار دانست و گفت: عدم حمل سیب زمینی به استان توسط كامیونداران از دیگر دلایل این افزایش قیمت بوده است.
وی ظرفیت تولید سیب زمینی در استان را طی سال جاری 27 هزار تن اعلام و بیان كرد: از این میزان بین 7 تا 8 هزار تن مربوط به كشت بهاره است و مابقی در پاییز برداشت می شود.
وی اظهار كرد: با توجه به تولید مازاد سیب زمینی در استان و كشور نباید مشكلی در این رابطه داشته باشیم و فقط باید منتظر برداشت پاییزه و ساماندهی سامانه حمل و نقل باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی افزود: هم اكنون قیمت سیب زمینی در بازار استان از حدود 28 هزار ریال تا 60 هزار ریال متغیر است.
سال زراعی گذشته حدود 31 هزار و 500 تن محصول سیب زمینی از كشتزارهای خراسان شمالی برداشت شده بود.
استان خراسان شمالی 344 هزار هكتار كشتزار و باغ دارد.
ط/5132

سرخط اخبار استان‌ها