۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83054676
T T
۰ نفر

متهمان قتل كودك چهار ساله قائمشهری دستگیر شدند

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83054676
متهمان قتل كودك چهار ساله قائمشهری دستگیر شدند

ساری- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قائمشهر گفت كه پس از تایید مرگ یك كودك چهار ساله در این شهرستان به خاطر ضرب و شتم از سوی پزشكی قانونی، پدر و مادر وی به عنوان متهمان اصلی دستگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرگ این كودك بی دفاع روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد و پزشكی قانونی مازندران هم علت مرگ را ضرب و شتم اعلام كرده بود.
سرهنگ محمد ولی مرادی شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت كه بازجویی از متهمان در حال انجام است و جزییات بیشتر پس از پیشرفت قضایی پرونده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
مدیركل پزشكی قانونی مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت كه یك گروه از كارشناسان پزشكی قانونی شهرستان قائمشهر كه برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شده بودند، كودك آزاری را تایید كردند.
دكتر علی عباسی افزود: اگر چه بررسی اولیه جسد این كودك نشان داد كه كودك آزاری صورت گرفت، ولی روز گذشته به دستور مقام قضایی جنازه برای تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشكی قانونی قائمشهر انتقال یافت.
وی ادامه داد: كارشناسان پزشكی قانونی امروز پس از انجام معاینات مختلف مرگ ناشی از كودك آزاری را تایید كردند.
عباسی گفت كه پرونده برای رسیدگی به دادگستری استان مازندران ارسال شده است.پ
هنوز مشخص نشده است پدر و مادر با همدستی یكدیگر كودك را مورد ضرب و شتم مرگبار قرار دادند یا تنها یكی از آنها در این كار دخیل بود.
خبرنگار ایرنا از منابع آگاه كسب اطلاع كرد كه پدر كودك در ضرب و شتم وی دخالت نداشت ولی تحقیقات و بازجویی در این باره ادامه دارد.
این نخستین بار در سال های اخیر است كه كودك آزاری در مازندران به مرگ قربانی می انجامد.
گزارش های رسمی بهزیستی مازندران نشان می دهد بیشترین نوع كودك آزاری در این استان توسط والدین انجام می شود به گونه ای كه در سه ماهه اول امسال 157 مورد كودك آزاری به اورژانس اجتماعی استان گزارش شد.
همچنین آمار كودك آزاری گزارش شده به اورژانس اجتماعی مازندران در سال گذشته هم 450 مورد بود كه 40درصد جسمی، 20 درصد غفلت خانواده، 12 درصد جنسی، 10درصد روانی و 13 درصد اعتیاد بوده است.
همچنین در سال گذشته به دنبال اثرگذاری روحی و روانی كودك آزاری بر قربانیان، بهزیستی مازندران برای 170 كودك مشاوره روانشناسی گذاشته بود.
6990/1654
۰ نفر