۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 83051693
T T
۰ نفر
نمايشگاه بين المللي گردشگري پاكستان با حضور ايران گشايش يافت

كراچي - ايرنا - نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري كراچي پاكستان، روز سه شنبه با حضور فعالان جهاني اين عرصه و جمعي از شركت هاي ايراني، در مركز نمايشگاه هاي بين المللي اين شهر بندري گشايش يافت.

به گزارش ايرنا نمايشگاه بين المللي صنعت گردشگري پاكستان در شهر كراچي، امروز با حضور «سيد سردار علي شاه» وزير فرهنگ و گردشگري دولت محلي ايالت سند و 20 كشور جهان آغاز به كار كرد.
در اين نمايشگاه كه از دهم تا دوازدهم مهرماه جاري به مدت سه روز در اين شهر در حال برگزاري است، 20 كشور جهان نظير «ايران، اندونزي، تركيه، سنگاپور، ژاپن و آذربايجان» در مركز نمايشگاه هاي بين المللي شهر كراچي به معرفي آخرين دستاوردها و جاذبه هاي گردشگري كشور خود مي پردازند.
سه شركت هوايي ايراني، چند شركت مشترك ايراني و پاكستاني فعال در زمينه گردشگري و يك شركت ايراني ارائه دهنده خدمات گردشگري، در مدت برگزاري اين نمايشگاه، به معرفي جاذبه ها و دستاوردهاي كشورمان به علاقه مندان و فعالان اين صنعت درآمدزا مي پردازند.
معرفي ظرفيت هاي گردشگري ايران به ديگر كشورها به ويژه مردم پاكستان و انعقاد قرارداد همكاري با شركت هاي فعال اين عرصه از اهداف حضور ايران در نمايشگاه عنوان شده است.
غرفه ايران در نمايشگاه بين المللي گردشگري پاكستان به مساحت 60 متر مربع با حمايت و هماهنگي سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در شهر كراچي راه اندازي شده است.
به گزارش ايرنا با توجه به ظرفيت هاي فراوان ايران در جذب گردشگر از پاكستان، جمعيت قابل توجه پاكستان و با توجه به مشتركات فراوان دو كشور، صنعت گردشگري مي تواند به عنوان فصل جديد رونق روابط فرهنگي تهران - اسلام آباد مطرح شود.
همچنين با توجه به اشتراكات فرهنگي و تاريخي فراوان ايران و پاكستان، جاي خالي حضور گردشگران ايراني در اين كشور و سفر گردشگران فرهنگي و تفريحي پاكستان به كشورمان بيش از گذشته احساس مي شود.
آساق*6125**1337

سرخط اخبار جهان