۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۷:۱۶
کد خبر: 83051188
T T
۰ نفر
56 ناگروه  نداجا به ماموريت در آبهاي دور دست اعزام شدند

بندرعباس - ايرنا- فرمانده منطقه يكم امامت نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي مستقر در بندرعباس گفت: 56 ناوگروه از سال 86 تا كنون به ماموريت آب هاي دوردست و حفط منافع جمهوري اسلامي در برابر دزدي هاي دريايي اعزام شده اند.

دريا دار دوم مجتبي محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اكنون ناوگروه 56 در خليج عدن مستقر بوده و در حال انجام ماموريت حفظ امنيت خطوط مواصلاتي است و اعزام ناوگروه ها همچنان ادامه مي يابد.
وي ادامه داد: اين حضور باعث اهتزاز پرچم جمهوري اسلامي در آب هاي دور دست شده و شناورها با اعزام تيم هاي اسكورت، از مسيرهاي پر خطر عبور داده مي شوند.
به گفته وي حدود 250 مرحله عمليات مسلحانه دفع تحرز دزدان دريايي به شناورهاي جمهوري اسلامي از سال 86 تا كنون انجام شده و افزون بر 2 هزار فروند كشتي تجاري و نفت كش توسط تيم هاي اسكورت عبور داده شده اند.

* نداجا براي حفظ منافع كشور در آب هاي دوردست حضور يافته است
فرمانده منطقه يكم امامت نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي مستقر در بندرعباس اظهار داشت: حضور ناوگروهاي نداجا در آب هاي دوردست ازسال 86 با تدبير فرماندهي كل قوا با توجه به قابليت يگان ها و توانمندي اين نيرو در درستور كار قرار گرفت
دريا دار دوم محمدي ياد آور شد: آغاز اين ماموريت با پديده دزدي هاي دريايي در خليج عدن و سومالي و توسعه آن در شرق اقيانوس هند و حوالي تنگه مالاكا و به سمت دريايي سرخ مصادف مي شود.
وي تصريح كرد: شايد دست هايي غير از خود عوامل سوماليايي در جريان بود تا تجارت دريايي را تحت شعاع قرار گيرد والبته دراين زمينه ناتو، سازمان بين المللي دريانوردي براي مقابله با اين پديده وارد عمل مي شوند و ايران نيز به عنوان كشور تاثير گذار در حوزه تجارت دريايي و براي حفظ منافع خود مبارزه با دزدي هاي دريايي را آغاز مي كند.
وي بيان داشت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي هر نقطه از آب هاي كره زمين كه منافع كشور اقتضاء كند بايد امنيت را برقرار كند.
6048

سرخط اخبار استان‌ها