۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 83050712
T T
۰ نفر
انتظارات كامیونداران با سرعت برآورده شود

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه گفت: معتقدیم كه جنس مطالبات كامیونداران از جنس برهم زدن امنیت حمل و نقل جاده ای و تخریب خودروها نیست؛ از این رو، باید با سرعت و كار جهادی انتظارات آنان برآورده شود.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: دشمن با تمام ظرفیت زرادخانه تبلیغاتی خود وارد میدان شده است؛ هیچگاه این مقدار هزینه برای تخریب یك نظام و كشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسیله ای تمسك می جوید تا وضع كشور را به هم بریزد. بر همین مبنا می بینیم زمانی از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده می كند و زمانی دیگر از اعتراضات كامیون داران بهره می گیرد.
رئیس قوه قضاییه با تاكید بر اینكه مسئولان باید مدبرانه عمل كنند و اجازه ندهند برخی مطالبات به حق مردم با سوءاستفاده دشمن به انحراف كشیده شود، افزود: ممكن است دشمن افرادی را اجیر كند كه از مطالبات مردم سوءاستفاده كنند و برخی اعتراضات را به انحراف بكشانند. ما باید به هوش باشیم. دولت در فكر حل مشكلات كامیونداران است. البته این موضوع نیاز به زمان دارد كه باید با سرعت و كار جهادی، انتظارات برآورده شود.
وی با بیان اینكه اقدام به موقع و سریع برای حل مشكلات از موج سواری دشمن جلوگیری می كند، اظهار داشت: معتقدیم جنس مطالبات كامیونداران از جنس برهم زدن امنیت حمل و نقل جاده ای و تخریب خودروها نیست. چنین اقداماتی نشان می دهد كه جریانات دیگری می خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.

* برهم زنندگان امنیت جاده ها به اشد مجازات خواهند رسید
رئیس قوه قضاییه افزود: اینكه دشمن مدام به رصد مشكلات ما می پردازد، امر واضحی است و همه می دانیم كه امروز دشمن با همه ابزار تبلیغاتی خود به صحنه آمده است اما مسئولان نیز وظیفه ای دارند كه باید به موقع انجام دهند؛ به عنوان مثال اگر قرار است برای كامیون داران لاستیك تهیه شود، باید این كار سریعتر صورت گیرد و علاوه بر این با مردم سخن گفته شود تا بدانند كه مسئولان به فكر حل مشكلات هستند. این موضوع به ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
آملی لاریجانی تاكید كرد: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی نیز باید با شدت با كسانی كه امنیت حمل و نقل جاده ای را مختل می كنند و به خودروهای كامیونداران آسیب می زنند، برخورد كنند. امنیت جاده ای برای همه كشورها امر بسیار مهمی است و به هیچ وجه تحمل نمی شود كه كسی به سمت خودرویی شلیك كند یا به تخریب آن بپردازد.
وی افزود: بر این اساس دادستان ها و دادگستری های سراسر كشور به میدان آمده اند و افرادی كه با سوءاستفاده از مطالبات كامیونداران اقدام به برهم زدن امنیت جاده ها و تخریب خودروی اشخاص می كنند به اشد مجازات خواهند رسید.

* مواضع رئیس جمهوری در سازمان ملل قابل قدردانی است
رئیس قوه قضاییه با اشاره به سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به نیویورك و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهایی كه در حاشیه مجمع عمومی داشتند و همچنین در مصاحبه های متعدد خود نسبت به اظهارات رئیس جمهوری آمریكا و سایر كسانی كه علیه جمهوری اسلامی سخن نادرست بر زبان آوردند، مواضع بسیار خوبی اتخاذ و تبیین كردند كه از این بابت قدردانی می كنیم.
وی افزود: مدت مدیدی است كه آمریكایی ها با كمك اذناب منطقه ای خود جنگ اقتصادی، روانی و تبلیغاتی گسترده ای را آغاز كرده اند و متاسفانه با القائات گروهك تروریستی منافقین و ضد انقلاب فراری، خیال فروپاشی جمهوری اسلامی را در ذهن می پرورانند.
رئیس قوه قضاییه گفت: مطمئن هستیم مردم بصیر ما همانند 40 سال گذشته كه همواره در صحنه حضور داشته اند، از این مسیر دشوار نیز عبور خواهند كرد و اجازه نخواهند داد كه رویای باطل دشمن تعبیر شود اما بر همه مسئولان نیز فرض است كه مشكلات مردم را به دقت رصد كنند و با اقدام سریع و مدبرانه اجازه ندهند كه فضا برای سوءاستفاده دشمنان از برخی مشكلات، آلوده شود.

* اولتیماتوم شدید به گردانندگان سایت های قیمت ساز ارز
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تلاطم های بازار ارز گفت: تلاطم بازار ارز علل مختلفی داشته كه می توان به فشل بودن زیرساخت های بانكی، افزایش نقدینگی در جامعه، ركود و همچنین فشار دشمن اشاره كرد ولی در كنار همه این عوامل، عده ای سودجو نیز به این تلاطم ها دامن می زنند و اقدام به قیمت سازی های واهی می كنند.
وی افزود: اینكه یك سایت در ساعات پایانی روز اعلام می كند دلار 17 هزار تومان است و صبح قبل از آنكه اساساً معامله ای صورت گرفته باشد قیمت 19 هزار و 500 تومان را اعلام می كند. واضح است كه در حال قیمت سازی است.

* قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارد
آملی لاریجانی با تاكید بر اینكه بازار سوم ارز مجموعاً دو درصد كل نیازهای ارزی مردم را هم تشكیل نمی دهد، افزود: همین قیمت سازی های غلط بر بازار تاثیر می گذارند. ما منكر لزوم اقدام دولت در این زمینه و فشار دشمن خارجی نیستیم اما نباید از چنین عوامل درونی سودجو نیز غفلت كنیم.
وی افزود: از دادستان تهران نیز خواسته ام كه این سایت ها را به دقت رصد كنند. از سوی دیگر رئیس كل بانك مركزی فهرست چند سایت خاص را كه اقدام به قیمت سازی می كنند ارسال كرده است. بر این اساس گردانندگان این سایت ها باید از سوی دادستانی احضار و به آنان اولتیماتوم شدید داده شود. بعید نیست برخی از آنان مصداق مفسد اقتصادی باشند.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به وسعت كشور و بهره مندی از منابع غنی طبیعی و انسانی گفت: ما نمی گوییم كه نوسان قیمت دلار تاثیر واقعی بر بازار داخلی ندارد اما معتقدیم كه با این ظرفیت های عظیمی كه در اختیار داریم باید تاثیر چنین نوساناتی در حد خودش باشد و از سوی دیگر پشت صحنه این قیمت سازی ها بررسی شود.
وی افزود: نباید عده ای سودجو و از سوی دیگر دشمنان خارجی تصور كنند كه كشوری به این بزرگی را می توانند با خیالات باطل خود به تلاطم بیاندازند .البته با بصیرت مردم، دشمن چنین خیالی را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نیز خیلی زود فراموش خواهند شد.

* مقابله با «تبلیغ مخالفت با حجاب»
آملی لاریجانی به برخی هجمه ها علیه دستگاه قضایی اشاره كرد و گفت: از آنجا كه قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر جرایم قرار دارد، چنین حملاتی دائماً صورت می گیرد. عده ای نیز در داخل هم نوا با بیگانگان آب به آسیاب دشمن می ریزند.
وی افزود: فردی علیه نظام و همه ارزش هایی كه در نصوص قانونی آمده است تبلیغ می كند. به عنوان مثال، ما هرگز نمی گوییم كه اگر كسی صرفاً مخالف حجاب بود با او برخورد می كنیم اما وقتی كسی این مخالفت را تبلیغ و ترویج می كند طبیعتاً نظام دینی كه بر ارزش های الهی استوار است و در قانون خود نیز این ارزش ها را به رسمیت شناخته با این قبیل اقدامات برخورد می كند.

* موانع تولید و سرمایه گذاری رفع شود
رئیس قوه قضاییه گفت: تاكنون در برابر این هجمه ها ایستادگی كرده ایم و وظیفه ذاتی خود را در چارچوب شرع و قانون انجام خواهیم داد و بار دیگر بر عزم راسخ دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی تاكید می كنیم و یكی از مهمترین كارهایی كه دادگستری ها انجام می دهند و باید با قوت هرچه بیشتر در مسیر آن گام بردارند این است كه مراقب باشند ضمن مقابله با مفاسد اقتصادی، موانع تولید و سرمایه گذاری نیز رفع شود. گاهی یك سرمایه گذار واقعی و تولید كننده با موانعی روبرو می شود كه محصول یك بوروكراسی عجیب و غریب است.

* همراهی با سرمایه گذاران و تولیدكنندگان
آیت الله آملی لاریجانی چنین موانعی را موجب تنزل كشور در رتبه بندی سرمایه گذاری دانست و تصریح كرد: دستگاه قضایی باید با سرمایه گذاران، تولید كنندگان و صاحبان صنایع همراهی كند تا اگر مشكلی دارند در چارچوب قانون به آنها كمك شود و به این ترتیب امیدواریم كه ضمن مبارزه با مفاسد اقتصادی و در كنار آن كمك به تولید و رفع موانع سرمایه گذاری، از برخی مشكلات اقتصادی پیش رو به سلامت عبور كنیم.
بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون «دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در دستور كار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت كه مواردی از آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه بررسی به جلسه آینده موكول شد.
اجتمام*1003*1834
۰ نفر