«خاستگاه» آمریکایی به فارسی منتشر شد

تهران- ایرنا- «خاستگاه» تازه‌ترین اثر «دن براون» نویسنده آمریکایی و خالق کتاب جنجالی «رمز داوینچی» به فارسی منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، دن براون (Dan Brown) نویسنده آمریکایی ژانر پرهیجان در سال 2003 میلادی برای کتاب جنجالی و پرفروش خود رمز داوینچی به شهرتی جهانی رسید.
براون از آن دسته نویسندگانی ا‌ست که با دیدگاهی نوین به ادبیات پلیسی به خلق آثاری مبتنی بر روانشناسی تاریخ می‌پردازد.
«خاستگاه» (origin) آخرین اثر براون که در سال 2017 منترش شد نیز همانند دیگر آثار او چون قلعه دیجیتال (- Digital Fortress 1998)، فرشتگان و شیاطین (Angels and Demons-2000 )، نقطه فریب (DeceptionPoint-2001)، رمز داوینچی (-The DaVinci Code2003)، نماد گم‌شده (2009-The Lost Symbol)، دوزخ (2013-Inferno) به ادبیات پلیسی با نگاهی به تاریخ، فلسفه و روانشناسی تعلق دارد.
«خاستگاه» را حسین شهرابی ترجمه و انتشارات کتابسرای تندیس در 768 صفحه منتشر کرده است. شهرابی که تاکنون بسیاری از آثار براون را ترجمه کرده در این اثر نیز کوشیده با استفاده از ظرفیت پاورقی، ارجاعات و تاریخ‎ها را برای خواننده ایرانی بیشتر توضیح دهد و مرز بسیاری از نشانه‌ها را بگشاید.
«بیلبائو، اسپانیا... رابرت لنگدان، استادِ نمادشناسیِ دانشگاهِ هاروارد، به موزه‌ی گوگنهایم می‌رود تا در برنامه‌ای مهم شرکت کند: اعلامِ کشفی که «علم را زیر و زبر خواهد کرد». میزبانِ برنامه ادموند کِرش است، آینده‌شناسِ میلیاردری که اختراعاتش و پیش‌بینی‌های دقیقش او را به شخصیتی مشهور در سرتاسرِ جهان مبدل کرده است. کرش که سال‌ها پیش از اولین دانشجویانِ لنگدان در هاروارده بود قرار است پیشرفتِ بزرگی را در دنیای علم و فلسفه رقم بزند؛ پیشرفتی که پاسخ دو پرسشِ بنیادی بشر را درباره‌ دلیلِ وجودی‌اش خواهد داد.
وقتی برنامه شروع می‌شود، لنگدان و چندصد مهمانِ برنامه محصورِ اجرای زیبا و خلاقانه کرش می‌شوند؛ اما از همان ابتدا پیداست که ماجرا به حتم جنجالی‌تر از آن خواهد شد که تصور می‌کردند. برنامه‌ای که با دقتی بی‌اندازه چیده شده بود و پیش می‌رفت، ناگهان به آشوب مبدل می‌شود. چیزی نمانده که کشفِ ارزشمندِ کرش از دست برود. جانِ لنگدان به خطر می‌افتد و مجبور می‌شود از بیلبائو فرار کند. اما باید خود را به آب و آتش بزند تا هم از ماهیتِ کشفِ کرش مطلع شود و هم کشفِ او را علنی کند.
لنگدان به دهلیزهای تاریکِ تاریخ و ادیانِ بنیادگرا پا می‌گذارد و مجبور است از دستِ دشمنانی بگریزد که انگار در همه جای اسپانیا حضور دارند و خاستگاهِ قدرت‌شان کاخِ سلطنتیِ اسپانیاست... دشمنانی که دست به هر کاری می‌زنند تا او و ادموند کرش را ساکت کنند. لنگدان باید راهش را از میانِ دنیای نمادهای هنرِ مدرن بگشاید و از کشفِ حیرت‌انگیزِ کرش پرده بردارد: از کجا آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟».
فراهنگ** 9053** 1701

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال