۶ مهر ۱۳۹۷، ۱:۰۴
کد خبر: 83046779
T T
۰ نفر

وزير خارجه كره جنوبي به ديدار ظريف آمد

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱:۰۴
کد خبر: 83046779
وزير خارجه كره جنوبي به ديدار ظريف آمد

نيويورك- ايرنا- وزير خارجه كره جنوبي با وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در مقر سازمان ملل متحد ديدار و درباره همكاري هاي اقتصادي تبادل نظر كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «كانگ كيونگ ها» عصر پنج شنبه با محمد جواد ظريف در حاشيه هفتاد و سومين مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره روابط دوجانبه ، ادامه همكاري هاي اقتصادي، بررسي روند صلح در شبه جزيره كره تبادل نظر كرد.
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عصر يكشنبه به همراه حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني براي شركت در هفتاد و سومين نشست عالي رتبه مجمع عمومي سازمان ملل متحد وارد نيويورك شد.
وي علاوه بر همراهي رئيس جمهوري در دو سخنراني گراميداشت نلسون ماندلا و مجمع عمومي، ديدارهايي با وزيران خارجه گروه 1+4 داشت.
ظريف همچنين در نشست ايران و گروه 1+4 حضور يافت و پس از آن به اتفاق فدريكا موگريني هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا بيانيه حمايت از برجام و ايجاد ساز و كار ويژه براي تامين منافع اقتصادي ايران را قرائت كرد.
همچنين ظريف روز گذشته با همتايان عماني و هندي خود ديدار كرد و پس از آن در نشست سه جانبه ايران، روسيه و تركيه مربوط به فرايند آستانه درباره سوريه حضور يافت.
وي صبح امروز با وزيران خارجه روماني، پاراگوئه، اسلووني، نروژ، ونزوئلا و قطر هم ديدار كرد و رياست مجمع گفت و گوهاي همكاري آسيا را با حضور وزيران خارجه و چندين معاون وزير بر عهده گرفت.
وزير امور خارجه همچنين با همتايان پرتغالي و آلماني و سوئدي خود ديدار و گفت و گو كرد.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان