۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83046337
T T
۰ نفر

آمریكا مدعی تامین آب شرب مردم بصره شد

۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83046337
آمریكا مدعی تامین آب شرب مردم بصره شد

بغداد – ایرنا - 'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریكا در بغداد گفت: سازمان آمریكایی توسعه بین المللی با همكاری سازمان 'یونیسف' قصد افزایش فرصت های تامین آب بهداشتی و شرب برای 750 هزار نفر از مردم بصره دارد.

به گزارش ایرنا، سیلیمان در بیانیه روز چهارشنبه سفارت آمریكا گفته است كه سازمان آمریكایی توسعه بین المللی با خرید و كارگذاری دستگاه های پمپاژ آب و ارتقای سازه های تصفیه آب در بصره كمك خواهد كرد.
سفیر آمریكا در عراق همچنین اعلام كرد كه سازمان توسعه بین المللی برای تامین آب آشامیدنی برای 50 هزار كودك در مدارس بصره به سازمان یونیسف كمك خواهد كرد.
سیلیمان افزود: برای اطمینان از روند انجام این پروژه، طرف آمریكایی نشستی با حضور هیات دولت عراق برگزار خواهد كرد.
سفیر آمریكا در عراق اعلام كرد كه این نشست وزرای دولت عراق ، استانداری بصره، كشورها و سازمان های مربوطه را برای اولویت بندی پروژه ها گردهم خواهد آورد.
وی همچنین افزود: دولت آمریكا یك كارشناس را برای ارائه مشورت و كمك در زمینه آب و اولویت بندی پروژه ها، به عراق معرفی خواهد كرد. .
سیلیمان تاكید كرد كه دولت آمریكا همچنین برای كارمندان وزارت آب عراق دوره های آموزشی خواهد گذاشت تا در مدیریت كم آبی عملكرد بهتری داشته باشند.
دولت و مقامات مسوول حوزه آب در عراق تاكنون واكنشی به این اظهارات نداشته اند.
كمبود، شوری و آلودگی آب شرب و كشاورزی در تابستان امسال در كنار كمبود برق و خاموشی های مداوم یكی از دلایل اعتراضات در استان بصره بوده است كه درگیری هایی نیز در برخی مناطق بوجود آورد و چندین كشته و زخمی بجا گذاشت.
در پی بروز این بحران آب و برق در بصره برخی رسانه ها از قول همكاری برخی كشورهای منطقه از جمله عربستان و كویت نیز خبر دادند كه تاكنون اقدامی در بر نداشته است.
خاورم*17*380**

سرخط اخبار جهان