۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83046336
T T
۰ نفر

لاهيجان تنها شهرستاني كه ساحل آن غريق نداشت

۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83046336
لاهيجان تنها شهرستاني كه ساحل آن غريق نداشت

لاهيجان-ايرنا- بخشدار رودبنه گفت:لاهيجان تنها شهرستان در استان گيلان است كه تابستان امسال به دليل نظارت مناسب كسي در آبهاي ساحلي آن غرق نشد.

سدمحمدعلوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين كه امسال كسي در محدوده آبهاي ساحلي آن غريق نشده اظهار داشت : سال 94سه نفر ،سال 95دو نفر و سال گذشته نيز يك نفر در آبهاي ساحلي اين شهرستان غرق شده بودند.
وي فعاليت ناجيان غريق ، استقرار پليس ساحلي و يگان ويژه در نوار ساحلي و مراقبت هاي مستمر درفصل گرما و تابستان در محدوده طرح سالم سازي و خارج از آن را از دلايل به صفر رسيدن آمار افراد غرق شده در اين شهرستان ذكر كرد.
وي اظهارداشت:در محدوده نوارساحلي لاهيجان هشت مكان حادثه خيز وجود دارد كه اين مكان ها تابستان امسال با قايق موتوري ، جت اسكي و نيروهاي امداد ساحلي مراقبت و حفاظت شد.
علوي گفت:امسال شش بار از آب شناگاه طرح سالم سازي دريا در لاهيجان نمونه برداري شده و طرح سالم سازي آن مناطق ساحلي لاهيجان همچنين از سوي مسوولان محيط زيست استان گيلان به عنوان سواحل پاك شناخته شده است و پرچم سبز و آبي محيط زيست در آن افراشته شده است.
وي افزود: تابستان امسال بين 140تا 150ميليون تومان اعتبار عمراني نظير تجهز و ساخت شناگاه ، سرويس بهداشتي و سكوها در طرح سالم سازي درياي لاهيجان هزينه شد و علاوه بر آن حدود 400ميليون تومان هم توسط ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان صرف تجهيز و نوسازي طرح درياي لاهيجان شده است.
بخشدار بخش رودبنه لاهيجان تصريح كرد : با وجود اينكه جمعه (فردا) آخرين روز فعاليت طرح هاي ساحلي در گيلان است، هنوز تمامي مطالبات و حق الزحمه منجيان غريق پرداخت نشده و تاكنون از محل منابع دهياري و شوراي بخش رودبنه نيمي از اين حق الزحمه پرداخت شده و قرار است بقيه اين مطالبات از محل اعتبارات ساحلي و كشوري از سوي استانداري و نجات غريق گيلان پرداخت شود.
شهرستان لاهيجان در حاشيه درياي خزر 10كيلومتر نوار ساحلي دارد كه اين سواحل از سه منطقه معروف اميرآباد ، سحرخيز محله و جيرباغ تشكيل شده و شناگاه و طرح سالم سازي آن در سحرخيزمحله واقع شده است و يكي از طرح هاي پاك و زلال از نظر آب استان گيلان محسوب مي شود.
شهرستان لاهيجان در 40كيلومتري شرق مركز استان گيلان قرار دارد و با داشتن كمترين ساحل در بين شهرهاي ساحلي گيلان يكي از زيباترين ساحل هاي دريا را دارد.
6029 /6030

سرخط اخبار استان‌ها