۵ مهر ۱۳۹۷، ۸:۲۶
کد خبر: 83045856
T T
۰ نفر
روحانی به خوبی از مواضع ملت ایران در سازمان ملل دفاع كرد

دمشق- ایرنا- محمد خیر عكام نماینده پارلمان سوریه گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی از مواضع ملتش حمایت و سبب روشن شدن افكار عمومی جهان شد.

به گزارش ایرنا، عكام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق ضمن تمجید از سخنرانی منطق دكتر روحانی، تاكید كرد: تحریم های آمریكا ضد ایران و سوریه بر خلاف مقررات بین المللی است و دكتر روحانی به خوبی در مقر سازمان ملل به آن اشاره كرد.
وی ادامه داد: آمریكا فكر می كند با فشارهای اقتصادی علیه ملت های ایران و سوریه می تواند این كشورها را از دست یافتن به استقلال سیاسی و اقتصادی عقب براند كه این امر امكان پذیر نیست.
استاد دانشگاه دمشق تصریح كرد: آمریكا با فشار علیه جمهوری اسلامی نمی تواند مردم را علیه حكومت خود تحریك كند چرا كه ملت ایران آزمون های بزرگی را پشت سر گذاشته است.
عكام با اشاره به شیطنت های ترامپ علیه ایران نیز، تصریح كرد: جمهوری اسلامی در منطقه از لحاظ نظامی و سیاسی حرف اول را می زند و آمریكا و برخی كشورهای حوزه خلیج فارس درصدد توطئه علیه این كشور هستند.
وی بیان كرد: ادامه سیاست ترامپ علیه جمهوری اسلامی قطعا سبب گوشه گیری و حاشیه بردن آمریكا و رژیم صهیونیستی در منطقه می شود.
عكام ادامه داد: برخورد ترامپ با كشورهای دیگر به ویژه خارج شدن آمریكا از برجام سبب بی اعتمادی اتحادیه اروپا شده و اروپائیان در آینده نیز واشنگتن را رها می كنند.
وی گفت: بیشتر كشورهای دنیا از سیاست و زورگویی ترامپ احساس نا رضایتی دارند كه در سخنان رئیس جمهوری آمریكا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل كه منجر به خنده حاضران شده، نمایان بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی دو شب پیش (سه شنبه) در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، افزود: تحریم های یكجانبه و نامشروع، خود نوعی تروریسم اقتصادی و ناقض حق توسعه است. جنگ اقتصادی كه آمریكا تحت عنوان تحریم‌های تازه، آغاز كرده نه تنها مردم ایران را هدف قرار داده، بلكه آثار زیانباری برای مردم كشورهای دیگر داشته و در روند تجارت جهانی، اخلال كرده است.
وی ادامه داد: درك ایالات متحده از روابط بین‌الملل، یك جانیه است. آمریكا فكر می‌كند چون زور دارد، حق هم دارد. درك آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، اقتدارگرایانه است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاكره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست كه نصیب زورگویان خواهد شد.
روحانی اظهار كرد: در این شرایط، بی‌تفاوتی و بی‌اثری نهادهای بین‌المللی می‌تواند خطری برای صلح جهانی باشد. دولت‌های اقتدارگرا دشمنان صلح و پدران جنگ هستند.
خاورم**8005 *شبس*1488 **

سرخط اخبار جهان