۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83043508
T T
۰ نفر

پكن: ادامه مذاكرات تجاری با آمریكا دشوار است

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83043508
پكن: ادامه مذاكرات تجاری با  آمریكا دشوار است

تهران - ایرنا - یك مقام ارشد چین گفت: با وجود تهدیدهای واشنگتن ادامه مذاكرات تجاری با آمریكا دشوار است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از آسیا نیوز، یك روز پس از اعمال تعرفه های جدید آمریكا و چین بر كالاهای یكدیگر، چین امروز سه شنبه اعلام كرد: 'ادامه مذاكرات تجاری با آمریكا درحالی كه واشنگتن چاقو را بر گردن ما قرار داده است، مشكل خواهد بود. شروع مجدد مذاكرات به اراده و تمایل ایالات متحده بستگی دارد.'
دیپلمات های ارشد دولت چین در نشستی در نیویورك به تاجران و بازرگانان گفتند كه با وجود تهدید و فشار از جانب آمریكا، مذاكرات صورت نخواهد گرفت.
مشاور وزیر امور خارجه چین 'وانگ یی' در این رابطه می گوید: 'نیروهای مشخصی در آمریكا، انتقادات بی پایه و اساسی بر علیه مسائل امنیتی و تجاری چین عنوان می كنند كه روابط بین چین و آمریكا را تیره و تار می سازد. اگر این روند ادامه یابد، دستاوردهای چهار دهه در روابط دو كشور از بین خواهد رفت.
به نظر می رسد كه نه واشنگتن و نه پكن تمایلی به مصالحه در این اختلاف فزاینده تلخ ندارند و این مسئله می تواند خطر جنگی طولانی، از بین رفتن سرمایه گذاری ها و اختلال در تجارت جهانی را به همراه داشته باشد.
تعرفه های 200 میلیارد دلاری آمریكا بر كالاهای چینی و مقابله به مثل چین در اعمال مالیات های 69 میلیارد دلاری محصولات آمریكا از جمله گاز طبیعی مایع، اختلافات تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان را افزایش داد و این خود باعث ایجاد نا امنی در بازارهای جهانی می شود.
انتقاد شدید روز دوشنبه دولت چین از آمریكا به دلیل ایجاد رعب و وحشت در بین كشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف خود و عدم پیشرفت در مذاكرات دو كشور، نشان می دهد كه احتمالا چین به جای شروع مذاكرات بیهوده، منتظر پایان دوره دولت فعلی آمریكا می باشد.
به گفته 'وانگ'، نمی توان گفت كه مذاكرات پیشین دو كشور بی فایده بوده است، اما ایالات متحده این مذاكرات را نیمه كاره رها كرده است و دلیل این تغییر عقیده را كسی نمی داند، اما به طور قطع به صادرات آمریكا كه شامل گاز طبیعی مایع است ضربه وارد خواهد شد.
به نوشته گلوبال تایمز، چین دولتی بزرگ و قدرتمند است و هرگونه مقابله اقتصادی یا نظامی با این كشور برای آمریكا گران تمام خواهد شد، بنابراین صلح و همكاری دو كشور چشم انداز بسیار خوبی خواهد داشت.
آساق**ا.پ**1663**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان