۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83042933
T T
۰ نفر
ایران از عاملان حمله تروریستی در اهواز انتقام می‌گیرد

لندن – ایرنا – روزنامه تایمز چاپ لندن روز دوشنبه در گزارشی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داده است كه در آینده نزدیك انتقام مهلك و فراموش ناشدنی را از عاملان حمله به رژه نظامی اهواز خواهد گرفت.

به گزارش دوشنبه شب ایرنابه نقل از تایمز،ایران، غرب را به دست داشتن در مخفی كردن عاملان حمله‌ای كه منجر به كشته شدن 25 تن در اهواز شد، متهم كرده است.
بر اساس این گزارش ، یك گروه مسلح تروریستی وابسته به گروهك تجزیه طلب موسوم به 'جنبش عربی آزادیبخش الاحوازیه' مسئولیت دست داشتن در این حادثه را از شبكه ایران اینترنشنال، یك شبكه تلویزیونی اپوزیسیون مستقر در لندن، مطرح كرد و این مساله خشم مسئولان ایران را برانگیخت. همزمان سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد كه با اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و كانون‌های استقرار سركردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتكار ،با تعقیب شواهد و قرائن، در آینده نزدیك انتقام مهلك و فراموش ناشدنی از آن‌ها گرفته خواهد شد.
تایمز افزود:حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز كشورهای متخاصم منطقه خلیج‌فارس را به حمایت از گروه‌های شورشی متهم كرد و اظهار داشت كه طراح اصلی این حمله ایالات‌متحده آمریكا بوده است.
روزنامه انگلیسی نوشت كه الكس هیل كاردار سفارت انگلیس در تهران نیز شنبه گذشته به وزارت خارجه ایران احضار و به او گفته شد كه تهران از شبكه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه با سخنگوی گروه تروریستی الاحواز به سازمان آفكام، نهاد ناظر بر رسانه‌ها در انگلیس شكایت خواهد كرد.
بر اساس این گزارش، عربستان سعودی تاكنون به این حادثه واكنشی نشان نداده اما گفته می‌شود كه این كشور حامی اصلی شبكه ایران اینترنشنال است و پیشتر تهدید كرده بود كه علیه ایران اقدام خواهد كرد.
تایمز نوشت كه ایالات‌متحده آمریكا نیز این حادثه محكوم كرد،اما این رویكرد در كنار زبان خشن دولت دونالد ترامپ برای ایرانیان محلی از اعراب ندارد.
گزارش تایمز درباره تهدید ایران به انتقام گیری در بسیاری از رسانه های خارجی از جمله «ای بی سی نیوز»، «اكونومیك تایمز»، «میدل ایست ای»، روزنامه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، «دیلی استار» بازنشر شده است.
برخی از رسانه ها هم به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیكرهای شهدای این حمله تروریستی اشاره كرده اند. خبرگزاری های فرانسه و آسوشیتدپرس مشاركت هزاران نفری مردم در مراسم تشییع را تیتر كردند.
به گزارش ایرنا، در حادثه تروریستی روز شنبه25نفر از مردم و نظامیان شركت‌كننده در رژه نیروهای مسلح به شهادت رسیدند و 68 نفر مصدوم شدند.
یك گروه مسلح تروریستی وابسته به گروهك تجزیه طلب موسوم به 'جنبش عربی آزادیبخش الاحوازیه' روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله كردند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1010

سرخط اخبار جهان