۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 83038969
T T
۰ نفر
وزیر امورخارجه رومانی: از برجام حمایت می كنیم

بلگراد-ایرنا- وزیر امورخارجه رومانی در نشستی با سفیر كشورمان در بخارست بر حمایت كشورش از مواضع اتحادیه اروپا در قبال برجام در نشست سران سازمان ملل تاكید كرد و گفت: ما از برجام حمایت می كنیم.

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بخارست، 'تئودور ملشكانو' روز جمعه در ملاقات با 'حمید معیر' در پایان ماموریت خود، به قدمت بیش از یك قرن روابط مثبت دوجانبه رومانی و ایران اشاره و بر تمایل كشورش به حفظ روند یادشده تاكید كرد.
ملشكانو اظهار كرد كه كشورش به حمایت از مواضع اتحادیه اروپا درباره توافق برجام ادامه می دهد و در نشست سالانه مجمع عمومی در سازمان ملل متحد نیز از برجام حمایت خواهد كرد.
وی همچنین با اشاره به اینكه برجام یك توافقنامه مشخص در موضوع هسته ای است، گفت: رومانی به این موضوع كه سایر موضوعات مانند مشكلات منطقه ای نمی تواند از طریق برجام حل شود و این موضوعی جداگانه می باشد، واقف است.
وزیر خارجه رومانی اظهار كرد كه حفظ برجام از نظر اقتصادی برای كشورش حائز اهمیت است.
ملشكانو با اشاره به بحران های كنونی در منطقه خاورمیانه نسبت به رویكرد مثبت ایران برای حل بحران های منطقه ای ابراز خرسندی كرد.
ملشكانو همچنین با قدردانی از خدمات و تلاش های سفیر كشورمان در بخارست برای وی در آینده آرزوی موفقیت كرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی در پایان ماموریت خود در این كشور جهت خداحافظی در دیدار با وزیر امورخارجه این كشور با اشاره به تصمیمات خارج از عرف بین المللی ترامپ درباره خروج از پیمان هایی كه ایالات متحده در آن عضویت دارد، خروج آمریكا از توافق برجام را نشانگر عدم احترام رئیس جمهوری این كشور به قوانین و عرف بین المللی دانست و نسبت به تغییر شرایط سیاسی در این كشور اظهار امیدواری كرد.
معیر با اشاره به نشست پیش روی سران سازمان ملل متحد، آن را فرصت مناسبی برای حمایت از برجام ارزیابی و از حمایت رومانی از برجام استقبال كرد و آن را تصمیمی منطقی در راستای تصمیمات اتحادیه اروپا دانست.
سفیر ایران در بخارست در این دیدار با ارائه گزارشی از پیشرفت روابط دوجانبه در عرصه های سیاسی و اقتصادی ضمن تشكر از همكاری وزارت خارجه رومانی بر وجود ظرفیت بیشتر برای توسعه روابط تاكید كرد.
معیر همچنین با اشاره به مسائل منطقه اظهار كرد: با رویكرد كنونی رژیم صهیونیستی هیچگاه صلح پایدار در خاورمیانه برقرار نخواهد شد.
اروپام**436**2040
۰ نفر