۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83026877
T T
۰ نفر
كويت براي فعاليت حسينيه ها در عاشورا شروطي تعيين كرد

دوحه - ايرنا - مقامات كويتي براي حسينيه هاي شيعي اين كشور شروطي تعيين كردند كه در صورت عمل به آنها حق برگزاري مراسم هاي ويژه محرم و عاشورا را خواهند داشت.

به گزارش روز شنبه ايرنا ، روزنامه الراي كويت به نقل از يك مقام امنيتي وزارت كشور نوشت : در جريان جلسه هماهنگي با نمايندگان حسينيه هاي كويت به آنها اعلام شده است تنها در صورت سپردن تعهد مبني بر عدم تعرض يا بي احترامي به صحابه رسول اكرم (ص) و برگزاري مراسم يادبود عاشورا در آرامش و عدم خروج از چارچوب مشخص شده امكان برگزاري اين مراسم وجود خواهد داشت .
اين گزارش مي افزايد : در اين جلسه همچنين به نمايندگان حسينيه ها در خصوص لزوم همكاري مشترك و الزام به مسايل امنيتي سخن گفته و به آنها اعلام شده كه در صورت بروز هر گونه مسايل امنيتي مشكوك مي بايست مراتب به اتاق عملياتي كه در اين مورد در نظر گرفته شده اعلام شود.
حسينيه ها همچنين بايد تمامي مراسم را در داخل ساختمان برگزار كنند و حق آمدن به خيابان و تشكيل دستجات را ندارند ، نبايد آزادي ديگران را مخدوش كنند ، صداي بلندگوها را بالا نبرند و بعد از برپايي مراسم هم حسينيه ها را ببندند.
برخي گزارش ها حاكيست 30 درصد جمعيت دو ميليوني كويت شيعه هستند .شيعيان تقريبا در همه جاي كويت پراكنده هستند.با اين وجود تراكم آنها در مناطق منصوريه، دعيه، سالميه، صلياخات، دسمه، صباح السالم، بنية القار و شرمه بيشتر است.
بر اساس اين گزارش ها ، شيعيان در حال حاضر 100 حسينيه به صورت رسمي در اختيار دارند.
خاورم**1508**3404

سرخط اخبار جهان