۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 83025455
T T
۰ نفر
عملیات روانی دشمن از دلایل مشكلات اخیر اقتصادی است

تهران - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه گفت:عملیات روانی و فضاسازی رسانه ای دشمن از دلایل بروز مشكلات اخیر اقتصادی كشور، علاوه بر تحریم های ظالمانه است كه احساس این مشكلات و بزرگ نمایی آنها و دادن آدرس غلط برای درد و درمان از سوی دشمن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران كه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، درباره برخورد با «مفسدان اقتصادی» اظهار داشت: ملت ایران امروز با مشكلات بزرگ اقتصادی و معیشتی مواجهه هستند.
معاون اول قوه قضاییه با بیان این كه باید دید علت یا علل این مشكلات چیست، افزود: آیا این مشكلات یك علت یا علل مختلف دارد و راه حل و راهكارهای رفع این مشكلات چیست.
وی ادامه داد: یكی از دلایل مشكلات اقتصادی امروز كشور، تحریم های ظالمانه آمریكا و هم پیمانان آن است كه سالیان سال است كه بر ملت ایران تحمیل شده است و در سال های اخیر نیز این تحریم ها تشدید شده است.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینكه آیا همه مشكلات از ناحیه دشمن و تحریم و فضا سازی رسانه ای اوست، تصریح كرد:'نه، علت دیگر این مشكلات اقتصادی سوء تدبیر و سوء مدیریت و فساد است، فساد اقتصادی از جایگاه های مختلف و از افراد مختلف و از انسان های فرصت طلب، سود جو و یا احیانا' خدای نكرده عامل دشمن است'.
محسنی اژه ای عامل دیگر مشكلات اقتصادی كشور را خیانت عنوان كرد و افزود: البته ممكن است كه این دو (فساد و خیانت) هم پوشانی داشته باشند.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران علت دیگر مشكلات اقتصادی امروز كشور كم كاری و بی انگیزی بعضی از مدیران در رده های مختلف عنوان كرد.
محسنی اژه ای افزود: كشور امروز به مدیران با جسارت، با روحیه جهادی، با تلاش مضاعف و با انگیزه قوی نیاز دارد كه در مقابل جنگ اقتصادی دشمن در هر رده ای و در هر یك از قوای سه گانه قضائیه، مجریه و مقننه كه باشد بایستند.
وی گفت: شاید در همه قوا مدیران كم تحمل و كم جرأت باشد كه البته برخی از مشكلات هم به دلیل عدم اعتماد به نفس برخی از مدیران رخ می‌دهد كه اعتماد به نفس ناشی از توكل به خدا در آن ها كاهش یافته است و امكانات خودی و توانایی های درونی كشور را نمی بینند و امید به بیگانه دارند.
معاون اول قوه قضاییه با بیان این كه باید برای برون رفت از مشكلات راه حل های متعددی به كار بست گفت: مقابله با تحریم ها و هریك از مشكلات كشور ساز و كار خودش را می‌طلبد.
محسنی اژه‌ای گفت: امروز برخی ها در مورد درد و درمان مشكلات كشور آدرس غلط می‌دهند و حتی نسخه های آنها هم غلط است. آنها صدای آمریكا و بی بی سی هستند كه البته توقعی جز این هم از آنها نداریم. آنها قرار نیست نسخه درست بپیچند.
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: مشكلات پیش آمده برای مردم در این ماه (شهریور) از یك جهت خباثت و شیطنت شیطان بزرگ و اذناب داخلی آن را در آستانه انقلاب نشان می دهد و از طرفی دیگر نیز هوشیاری، بصیرت ، صبر، استقامت و ایمان و مقاومت ملت بزرگ ایران را نشان می دهد كه هر دوی آنها كم نظیر است.
وی با اشاره به اینكه، امروز برخی خیلی صریح می گویند باید در برابر آمریكا تسلیم شد و چه لزومی دارد كه ما عزت و اقتدار داشته باشیم، گفت: آنها هم در خصوص درد و هم درمان آدرس غلط می دهند.
وی ادامه داد:مصر بیش از 30 سال تسلیم شد اما امروز حسنی مبارك كجاست، یا قذافی و صدام كه در مقابل آمریكا سر فرود آورند و تسلیم شدند كجا هستند؟ اینها تجریه ما و نشانه وعده های الهی و تاریخ زنده چهل ساله ماست.
محسنی اژه ای تاكید كرد: امروز تكلیف و وظیفه همه از جمله قوه قضائیه حسب قانون اساسی، وظیفه شرعی آن است كه با شهامت، قدرت و درایت در برابر هر مفسد و خائنی بایستد.

** قوه قضائیه با همه توان در مقابل مفسیدن ایستاده است
محسنی اژه ای در ادامه اظهارداشت: عزم، جزم و تلاش شبانه روزی مدیران عالی و بسیاری از مدیران قوه قضائیه مقابله با مفسدان بخصوص دانه درشت ها، صاحب مقام ها و صاحب مكنت ها و ثروت ها است و بنده این را در پیشگاه خداوند شهادت می دهم.
وی با اشاره به برخی محدودیت های بودجه ای، اداری و فشارها در برخورد با مفاسد اقتصادی در كشور گفت: اینها نمی تواند دلیلی برای ما باشد و ما به اینها متوسل نمی شویم.
معاون اول قوه قضائیه در عین حال رعایت قانون را در برخورد با مفسدان اقتصادی با اهمیت دانست و گفت: اگر ما قانون را رعایت نكنیم خلاف انصاف و عدل است. چراكه اگر بخواهیم عدالت را رعایت كنیم همه حكومت و مردم باید تابع قانون باشند و آنرا محترم بشمارند.
وی افزود: اگر قانون دارای نقص، ضعف و اشكال است باید پیگیری و آنرا رفع كرد، اما نمی توان قانون مصوب مجلس كه از شورای نگهبان گذشته و تایید شده به تصور اینكه مبارزه با فساد یك كار انقلابی و جهادی است زیرپا گذاشت.

**برخورد خلخالی گونه با مفسدان نیازمند قانون است
وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: یكی از نمایندگان معتقد است كه قوه قضائیه بایستی همچون مرحوم خلخالی در ابتدای پیروزی انقلاب عمل كند كه بنده عرض كردم در لوایح قانونی كه به قوه قضائیه ارائه شده است چنین مواردی موجود نیست و برخورد قاطع خود نیازمند قانون است.
محسنی اژه ای با اشاره به حضور خود در اتاق بازرگانی و برخی مجامع بخش خصوصی گفت: ما در كنار برخورد با مفسدین باید سایر جوانب را نیز در نظر داشته باشیم، هنگامی كه ما یك فرد متهم به فساد مالی را دستگیر می كنیم كه دارای یك مجموعه اقتصادی شامل كارگر و كارگاه است بایستی چگونگی بازداشت موقت یا دائم این فرد كه در تعطیلی كارگاه و بنگاه اقتصادی و بیكار شدن كارگران تاثیرگذار است در نظرداشته باشیم.
وی با ذكر مثالی گریزی به پرونده بابك زنجانی زد و گفت: این فرد دارای شركت هواپیمایی و تعدادی شركت های داخلی و خارجی و متولی انواع پروژه های عمرانی وساختمانی نیمه تمام است كه در توان قوه قضائیه نیست كه به تنهایی این مجموعه ها را كه دارای هزاران نیرو هستند را اداره كند.
معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: این درحالی است كه بسیار ساده می توان فرد را دستگیر كرد و تنها بگوییم می خواهیم به اتهام فرد بپردازیم و به سایر تبعات این كار توجهی نداشته باشیم كه به طور حتم این به بیكاری هرچه بیشتر دامن خواهد زد و در كل به ضرر كشور است و ما نیازمند كمك همه بخش های دولتی و خصوصی هستیم كه این مباحث را با یكدیگر جمع كنیم.
وی در ادامه با اشاره به برخی صحبت های مردمی كه عنوان می شود كه چرا رسیدگی به اتهام یك مفسد دستگیر شده طول می كشید گفت: به طور حتم بررسی اموال و اقدامات این اشخاص گاهی اوقات از دست قوه قضائیه به تنهایی خارج است و نیازمند رسیدگی و كارشناسی حسابرسان بخش خصوصی است.
وی در خصوص یكی دیگر از پرونده های در حال رسیدگی در قوه قضاییه گفت:در پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، مبلغ دقیق اختلاس این پرونده حدود دو هزار و 855 میلیارد تومان بود كه همه این مبلغ برگشت، ضمن آنكه از شخص مه آفرید خسروی متهم نخست این پرونده نیز 643 میلیارد تومان جزای نقدی گرفته شد.
اژه ای افزود: به عبارت دیگر تنها از متهم ردیف اول پرونده، بیش از تمام سه هزار میلیارد تومانی كه در اذهان مردم است برگشت و این جدای از بیش از 150 متهم دیگر است كه دو نفر بعدی به حكم اعدام و جریمه نقدی و عده ای به حبس های طولانی و مجازات های مختلف محكوم شدند و این تنها یك پرونده است.
وی گفت:در دیگر پرونده های قوه قضائیه شهردار، اعضاء شورای شهر،، وزیر سابق، آقازاده ها و صاحب مكنت های چند هزار میلیاردی و صاحب عناوین بزرگ اجتماعی محكوم شده اند و مردم نیز نبایستی خدای نكرده با آدرس غلط دشمن به اشتباه بیافتند.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در بخش دیگر سخنان خود یاد و خاطره شهیدان قدوسی، آیت الله مدنی و سید اسدالله لاجوردی از شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت در هشتم و هفدهم شهریور 57 دشمنان این ملت به پشتوانه استكبار در یك روز رئیس جمهور و نخست وزیر منتخب مردم، نمایندگان ملت و دهها تن از مردم را به خاك و خون كشیدند.
اجتمام**7029 ** 1836 **1200
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست