۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83024643
T T
۰ نفر
فرودگاه «ابها» در عربستان هدف حمله پهپادهای یمنی قرار گرفت

دوحه – ایرنا – واحد پهپادی ارتش و كمیته های مردمی یمن از هدف قرار گرفتن فرودگاه ابها در منطقه عسیر واقع در جنوب غرب عربستان با یك فروند پهپاد 'قاصف 1' خبر داد.

گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبكه المسیره حاكیست: بر اثر این حمله تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمد.
عملیات امروز سومین تهاجم به این فرودگاه محسوب می شود. 12 آوریل گذشته نیز در اثر حمله پهپاد قاصف یك به این فرودگاه تمامی پروازها برای 12 ساعت تعطیل شد و سعودی ها مجبور شدند از فرودگاه های جیزان، ریاض و جده به عنوان فرودگاه جایگزین استفاده كنند.
همچنین پهپادهای یمنی در 26 می سال گذشته به این فرودگاه حمله كردند كه موجب تعلیق پروازها شد.
ارتش و كمیته های مردمی یمن كه طی سه سال و نیم گذشته در میدان نبرد، تلفات سنگینی را به نظامیان متجاوز وارد كرده اند، اكنون با هدف قرار دادن فرودگاه های امارات و عربستان، تاكتیك حمله به تاسیسات زیربنایی و اقتصادی را در دستور كار قرار خود داده اند.
پهپادهای 'صماد 3' دوشنبه پنجم شهریور با حمله به فرودگاه بین المللی 'آل مكتوم دبی' خسارات قابل توجهی به آن وارد كردند. این تهاجم به قدری دقیق و از پیش تعیین شده بود كه بیش از 95 درصد از پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.
كارشناسان سیاسی می گویند: اكنون نیروهای یمنی بعد از ناكام گذاشتن ائتلاف در اشغال الحدیده با كسب توانایی برای ضربه زدن به اهداف اقتصادی، موضع برتری در مذاكرات آتی را خواهند داشت و بهتر می توانند از منافع مردم این كشور دفاع نمایند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین كشور عربی آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز سعودی ها به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 16هزار یمنی بی گناه و ویرانی این كشور شده است.
خاورم**1508 *شبس*1488 **
۰ نفر