۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 83024050
T T
۰ نفر
نفرات برتر سيزدهمين جشنواره تئاتر خياباني مريوان معرفي شدند

سنندج - ايرنا - همزمان با چهارمين و آخرين روز از سيزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان و با راي هيات داوران نفرات برتر و آثار برگزيده بخش هاي مختلف اين دوره معرفي و از انها با اهداي تنديس جشنواره، لوح و هداياي نقدي تجليل شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در بخش آييني سنتي، هيات داوران از موسيقي، شاختابابا از كشور آذربايجان تقدير كردند و جايزه اثر برگزيده اين بخش نيز به آهنگساز و نوازنده نمايش دعاي آفتاب از لاهيجان اهدا شد.
در بخش طراحي فضا هيات داوران از طراحي فضاي نمايش دعاي آفتاب از لاهيجان قدرداني كردند ولي اثر برگزيده در بخش طراحي فضا به نمايش داول كشي از كرمانشاه رسيد.
در بخش تحقيق و پژوهش هم جايزه اين بخش به پژوهشگر نمايش داول كشي، هواس بلوك از كرمانشاه اهدا شد.
در بخش كارگرداني آييني سنتي هم از محمدعلي صادق حسني كارگردان نمايش دعاي آفتاب از لاهيجان تقدير بعمل آمد ولي اثر برگزيده اين بخش مرتضي اسدي مرام كارگردان نمايش داول كشي از كرمانشاه شناخته شد.
در بخش آزاد و مسابقه و در قسمت پوستر و بروشور، رتبه اول به هومن رحيمي فرد با نمايش دروازه هاي جهنم از رشت اهدا شد، رتبه دوم نمايش درباره يك توپ به سامان رستمي پور از قروه اعطا شد و رتبه سوم نيز به آيده يزداني نمايش بيگانگي از آمل رسيد.
در قسمت موسيقي از اميرمحمد بهزادي براي نمايش بيگانگي از آمل تقدير شد و رتبه اول اين بخش هم به احمد الفتي سازنده موسيقي اگر در بند در ماني رسيد، رتبه دوم به فريد امام جمعه نمايش تيك تاك از بوكان و رتبه سوم به مهرداد موسوي نمايش زلزله از كرمانشاه رسيد.
در قسمت طراحي لباس، رتبه اول به طراحان نمايش دايره مربع مستطيل خانم ا‌ژين عبدالله زاده و افشين خدري از سنندج، رتبه دوم به ساريه اميني طراح نمايش تيك تاك از بوكان و رتبه سوم سعيد خيراللهي براي نمايش يخچال از ايلام اختصاص يافت.
در قسمت طراحي فضا هم از امير شهبازيان براي طراحي فضاي نمايش درباره يك توپ از قروه قدرداني شد ولي رتبه اول اين قسمت به نمايش چمدان با طراحي مختار محمدي از مريوان رسيد، رتبه دوم به نمايش صعود به ارتفاعات بالا با طراحي مهدي حبيبي از تهران و رتبه سوم به نمايش دايره مربع مستطيل با طراحي ا‌ژين عبدالله زاده و افشين خدري از سنندج اهدا شد.
در قسمت تقدير و تشكر از بازيگران خردسال و نوجوان السا كلهر از الوند، بيتا شهبازيان از قروه، هلين محمدي از مريوان و بازيگر جوان نمايش دايره مربع مستطيل آرتين امجدي از سنندج مورد تقدير قرار گرفتند.
در بخش بازيگري زنان؛ رتبه اول به نازيلا اميني براي بازي در نمايش تيك تاك از بوكان اهدا شد، رتبه دوم براي بازي در نمايشش صعود به ارتفاعات به نرگس خاك كار از تهران رسيد و رتبه سوم به 2 برگزيده بازيگر نمايش يخچال مرجان قاسمي از ايلام و مرجان آقا نوري نمايش سال به سال از مريوان اهدا گرديد.
در قسمت بازيگري مردان از بازيگر 2 گروه نمايش بيگانگي و نمايش مستطيل مربع دايره تقدير شد و جايزه ويژه هيات داوران به مختار محمدي براي نمايش چمدان از مريوان اهدا شد.
جايزه رتبه اول بازيگر مرد به مصطفي كوليوندي بخاطر بازي در نمايش هاي صعود به ارتفاعات بالا و چهار ديواري اختياري از تهران رسيد و رتبه دوم مشترك نيز به هاوري رضايي بازيگر تيك تاك از بوكان و احمد جعفري بخاطر بازي در نمايش يخچال از دهلران اهدا شد.
رتبه سوم هم 2 برگزيده داشت كه شامل مالك آبسالان بازيگر نمايش چهار ديواري اختياري از دهلران و سيوان فتاحي بازيگر نمايش سال به سال از مريوان بود.
در قسمت طرح و ايده رتبه اول به نمايش درباره يك توپ موسي هدايتي از قروه، رتبه دوم با 2 برگزيده شامل نمايش دايره مربع مستطيل به كارگرداني افشين خدري از سنندج و چمدان مختار محمدي از مريوان رسيد، رتبه سوم هم 2 برگزيده بطور جداگانه داشت كه شامل نمايش صعود به ارتفاعات بالا به كارگرداني نرگس خاك كار از تهران و نمايش سال به سال به كارگرداني سوران حسيني از مريوان بود.
در بخش كارگرداني رتبه اول به افشين خدري كارگردان نمايش مربع مستطيل دايره از سنندج اهدا شد، رتبه دوم به صورت مشترك به غنچه شكوهيان كارگردان نمايش بيگانگي از آمل و سعيد خيراللهي كارگردان يخچال از دهلران به صورت مشترك رسيد و رتبه سوم به صورت مشترك به سوران حسيني كارگردان نمايش سال به سال از مريوان و نازيلا اميني كارگردان نمايش تيك تاك از بوكان اهدا گرديد.
در اين بخش هيات داوران از نرگس خاك كار كارگردان نمايش صعود به ارتفاعات بالا قدرداني كرد.
در بخش آييني نمايش داول كشي از كرمانشاه و دعاي آفتاب از لاهيجان و در بخش مسابقه آزاد هشت نمايش بدون اولويت شامل صعود به ارتفاعات بالا از تهران، بيگانگي از آمل، سال به سال از مريوان، يخچال از دهلران، دايره مربع مستطيل از سنندج، درباره يك توپ از قروه، چمدان از مريوان و تيك تاك از بوكان نمايش هايي برگزيده براي معرفي به دبيرخانه جشنواره فجر بودند.
به گزارش ايرنا، سيزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر خياباني مريوان با هدف توسعه و ترويج تئاتر بيروني و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان و عموم شهروندان توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان و اداره كل هنرهاي نمايشي با همكاري انجمن هنرهاي نمايشي ايران و انجمن هنرهاي نمايشي استان كردستان از 10 تا 14 شهريور در مريوان جريان داشت و روز چهارشنبه با برگزاري آيين اختتاميه به كار خود پايان داد.
20 اثر در بخش آزاد، چهار اثر بخش آييني سنتي و چهار اثر در بخش كودك و نوجوان جواز شركت در بخش پاياني و رقابتي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان را كسب كرده بودند.
قطب‌الدين صادقي نويسنده، كارگردان و بازيگر، اصغر همت بازيگر سينما و تئاتر، محمودرضا رحيمي نويسنده، كارگردان و بازيگر، ايرج راد كارگران و بازيگر و فاتح بادپروار كارگردان، پژوهشگر و بازيگر تئاتر اعضاي هيات داوران اين دوره از جشنواره بودند.
گروه هايي از پنج كشور خارجي شامل فرانسه، ارمنستان، عراق، آذربايجان و اسپانيا در سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر خياباني مريوان حضور داشتند.
6108/9102
۰ نفر