۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83023006
T T
۰ نفر

مشكلات فعالان اقتصادي ايران در ارمنستان بررسي شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 83023006
مشكلات فعالان اقتصادي ايران در ارمنستان بررسي شد

مسكو - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان در ديدار با رئيس اتحاديه كارفرمايان اين كشور مسائل و مشكلات فعالان اقتصادي، تجاري و بازرگانان ايراني را بررسي كرد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، «سيد كاظم سجادي» در ديدار با گاگيك ماركاريان رئيس اتحاديه كارفرمايان ارمنستان همچين فرصت ها و موقعيت هاي سرمايه گذاري در اين كشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
سفير ايران در اين ديدار اظهار داشت: لغو رواديد، ايجاد منطقه آزاد مغري و همجواري آن با منطقه آزاد ارس و انعقاد تفاهمنامه همكاري با اتحاديه گمرگي اورآسيا فرصت هاي فراواني را براي تجار و فعالان اقتصادي ايراني فراهم كرده است تا نسبت به صدور كالاها و خدمات ايراني و ايجاد شركت هاي مشترك با طرف هاي ارمني براي توليد كالاهاي ايراني جهت صدور به كشورهاي اورآسيايي اقدام كنند.
سفير كشورمان در اين ديدار وجود برخي مشكلات و موانع از جمله بروركراسي اداري را از موانع مهم در عدم تمايل فعالان و توليد كنندگان ايراني براي حضور در بازار ارمنستان دانست و خواستار متمركز شدن امور مربوط به سرمايه گذاري و تجارت خارجي و مشخص شدن مالكيت خصوصي در ارمنستان بويژه در منطقه آزاد مغري در يك سازمان و يا وزارتخانه شد.
گاگيك ماركاريان رئيس اتحاديه كارفرمايان ارمنستان هم به دانش و ظرفيت هاي توليدي عظيم شركت هاي ايراني در زمينه هاي مختلف اشاره كرد و اظهار داشت: از حضور و فعاليت شركت هاي ايراني در ارمنستان استقبال مي كنيم.
رئيس اتحاديه كارفرمايان ارمنستان موفقيت اين شركت ها در قلمرو ارمنستان را مستلزم آشنايي كارفرمايان، تجار و كارخانه داران با قوانين و مقررات فعاليت و سرمايه گذاري در اين كشور دانست و آمادگي خود را براي برگزاري دوره هاي آموزشي براي تجار و فعالان اقتصادي ايراني اعلام كرد.
در اين ديدار زمينه ها و فرصت هاي مختلفي كه شركت هاي ايراني قادر به حضور در بازار ارمنستان هستند بررسي شد و حوزه هاي مناسب براي سرمايه گذاري در اين كشور مورد مذاكره طرفين قرار گرفت.
ارمنستان با حدود 30 هزار كيلومتر مربع مساحت و سه ميليون نفر جمعيت در منطقه قفقاز كه پس از فروپاشي شوروي در سال 1991 (1370) استقلال يافت، با تركيه، گرجستان، جمهوري آذربايجان و ايران هم مرز است.
اروپام ** 1346*شبس*1613*

سرخط اخبار جهان