۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83018624
T T
۰ نفر
ترامپ نياز مبرم به آراي مسيحيان افراطي آمريكا دارد

آنكاراـ ايرناـ حسن اونال تحليل گر مسائل خاورميانه و استاد روابط بين الملل دانشگاه آتيليم آنكارا گفت: دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا براي ماندن در مقام رياست جمهوري، نياز مبرمي به آراي مسيحيان افراطي صهيونيست (اوانجليست ها) اين كشور در انتخابات آتي كنگره دارد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، اونال در گفت و گو با شبكه هالك.تي.وي به موضوع نفوذ اوانجليست ها در جامعه و دولت آمريكا، افكار سياسي، ديني و اقتصادي حاكم بر ترامپ و تنش در روابط ميان آنكارا و واشنگتن پرداخت و اظهار كرد: دونالد ترامپ داراي اعتقادات اوانجليستي نيست و در حلقه اين گروه از مسيحيان جاي نمي گيرد بلكه وي بيشتر يك شخصيت اقتصادي در فضاي كسب و كار آمريكايي است.
وي بيان كرد: ترامپ، رويدادهاي موجود در داخل آمريكا و حوادث بين المللي را از ديدگاه اقتصادي مي نگرد به طوري كه شاهد بوديم وي پيش از كسب مقام رياست جمهوري، به دفعات از وضعيت اقتصادي كشورش انتقاد كرد و معتقد بود كه جامعه آمريكايي در حال تماشاي سياست هاي اقتصادي اشتباه باراك اوباما است.
به گفته اين تحليل گر ترك، ترامپ بر اين باور است كه سياست تجارت بين الملل آمريكا از سال 1970 تاكنون منجر به از دست رفتن بسياري از منابع مالي كشورش شده و به صورت آشكاري ميلياردها دلار به ساير كشورها بي جهت پرداخت شده است.
استاد روابط بين الملل دانشگاه آتيليم به نقشه ترامپ براي موفقيت جمهوري خواهان در انتخابات آتي كنگره اين كشور اشاره اي كرد و گفت: ميزان مشاركت جامعه آمريكا در انتخابات به طور معمول پايين است و البته بايد بگويم كه اغلب شركت كنندگان نيز وابستگان به گروه هاي مختلف ديني به خصوص مسيحيان صهيونيست (اوانجليست ها) هستند كه تعداد آنها به پنجاه ميليون نفر مي رسد كه به همين دليل جلب آراي آنها در كسب پيروزي انتخاباتي تعيين كننده است.
وي اضافه كرد: اقدامات ترامپ در طول دوران رياست جمهوري باعث بروز نارضايتي هايي در ميان دموكرات هاي اين كشور و نيز عكس العمل هاي منفي از سوي ساير كشورها شده است و از سوي ديگر وجود پرونده اتهامي مبني بر همكاري ستاد انتخاباتي ترامپ با روسيه، جايگاه رييس جمهوري آمريكا را متزلزل كرده است و به همين دلايل با پيروزي دموكرات ها در انتخابات كنگره بي گمان زمينه خروج ترامپ از كاخ سفيد فراهم مي شود.
وي تاكيد كرد: ترامپ با آگاهي از خطر پيروزي دموكرات ها، در تلاش براي جلب آراي اوانجليست ها است كه در اين راستا اقداماتي را براي رضايت اين قشر از مسيحيان افراطي انجام مي دهد و نمونه آن را در فشار به تركيه براي آزادي كشيش برونسون از حبس خانگي است.
انتخابات مجلس سناي ايالات متحده در تاريخ 6 نوامبر 2018 برگزار خواهد شد.
در مجموع 33 كرسي از 100 كرسي سنا در اين دوره از انتخابات تعيين تكليف مي شوند.
در حال حاضر حزب جمهوريخواه 51 كرسي و دمكرات ها 47 كرسي سنا را در اختيار دارند و دو صندلي ديگر هم متعلق به احزاب مستقل است كه بيشتر با حزب دمكرات همكاري مي كنند.
حزب دمكرات در سال 2018 با خطر بيشتري مواجه است چرا كه آنها از 25 كرسي بايد دفاع كنند (با توجه به دو كرسي مستقل)، در حالي كه جمهوريخواهان براي انتخابات 2018 بايد از هشت كرسي دفاع كنند.
حزب دمكرات بايد براي كرسي هايي از 10 ايالت تلاش كند كه حامي دونالد ترامپ جمهوريخواه در برابر هيلاري كلينتون دمكرات در انتخابات رياست جمهوري 2016 بوده اند.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان