مدیرعامل ایرنا:

جلب اعتماد مردم به شفافیت و اطلاع رسانی مسئولان بستگی دارد

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: معتقدیم شفافیت در اطلاع رسانی و بیان واقعیت ها، علاوه بر جلب اعتماد مردم می تواند در ایجاد امید در جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سیدضیاء هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با مرتضی لطفی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در فعالیت های رسانه ای موضوع شفاف سازی و اعتمادسازی است که به عنوان یک مولفه اصلی در حوزه اقتصاد سیاسی کشور تعیین کننده است.
هاشمی ادامه داد: همان گونه که رئیس جمهوری نیز روز گذشته اعلام کرد، فراز و نشیب های اخیر در جامعه فقط علت اقتصادی ندارد بلکه عوامل روانی و سیاسی در آن دخیل است. در واقع اگر اعتماد در جامعه وجود داشته باشد فشارهای سیاسی آن قدر نمی تواند تبعات ایجاد کند.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: شفافیت و اطلاع رسانی برای اعتمادسازی اهمیت اساسی دارد. البته در گذشته تا حدودی ضعف هایی در رابطه بین رسانه ها و مدیریت اقتصادی و صنعتی داشته ایم و داده های باورپذیر و قابل پذیرش به اندازه کافی به مردم منعکس نشده یا به شکل مناسبی منعکس نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون نتیجه این نوع برخوردها این شده است که ذهنیت دقیق و درستی نسبت به مسائل کشور در جامعه شکل نگرفته است و یک ذهنیت منفی جای آن را گرفته است. اگر اعتمادسازی و شفافیت باشد مردم نیز می توانند عقلانی تر مسائل و ضعف ها را تحلیل کنند.
مدیرعامل ایرنا اضافه کرد: امیدواریم به واسطه فعالیت هایی که در عرصه رسانه ای و حتی اقتصادی کشور انجام می شود، امید و نشاط در جامعه ایجاد شود. جامعه به دنبال شنیدن واقعیت ها است و اگر واقعیت منعکس شود اعتماد عمومی مردم نیز جلب می شود و اگر چنین شود همدلی و مشارکت اقتصادی را به همراه خواهد داشت. در حوزه فعالیت های اقتصادی نیز اگر فعالیت ها با اعتماد و شناخت مخاطبان همراه باشد، در این بخش نیز موفق تر عمل می شود.
هاشمی افزود: در فضای رسانه ای فعلی شایعه و خبر هر کدام جذابیت خود را دارند، به عنوان مثال در جریان حادثه نفتکش سانچی که با شایعات زیادی همراه بود، خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی به محل حادثه خبرنگار اعزام کرد و توانست اخبار دقیق و درستی را ارسال کند که در تنویر افکار عمومی موثر بود.
وی خاطرنشان کرد: البته همیشه بازار شایعه و خبر پررونق است. معتقدیم سلامت حوزه خبر در گرو تعامل و پیوند بین حوزه مدیریت و رسانه ها است. البته ایرنا به عنوان یک خبرگزاری رسمی ضمن اینکه دقت و حساسیت لازم را اعمال می کند، به حوزه های رسمی و دولتی نیز اهتمام خاص دارد و خیلی خوشحالیم که همکاران ما در ایرنا به موفقیت نهادهای اجتماعی و اقتصادی کشور کمک کنند.
وی با بیان اینکه ایرنا با 9 زبان رسمی فعالیت دارد، افزود: ظرفیت های خوبی در ایرنا وجود دارد به طوری که در چند ماه گذشته نیز در بخش های توسعه ای اقدامات خوبی صورت گرفته است، روی حوزه آموزش تمرکز شد، گروه دانشگاه نیز به گروه های چندگانه ایرنا اضافه شد و در حوزه اخبار خارجی نیز برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.
هاشمی مستندسازی و تصویرسازی را به عنوان یک ظرفیت جدید در ایرنا معرفی کرد و گفت: باید از این امکانات بیشتر استفاده شود. چون معتقدیم فقط نباید هوش و ذهن مخاطب درگیر باشد بلکه باید چشم و احساس مخاطب نیز با تصویرسازی درگیر شود، این کار می تواند علاوه بر موفقیت رسانه ای در میزان موفقیت اقتصادی و مدیریتی هم موثر باشد. و در دنیا از این ظرفیت به خوبی استفاده می شود.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی دقت لازم را در انتشار و انعکاس اخبار دارد. چون معتقدیم اعتبار ایرنا به همین دقت و صحت بستگی دارد و این صداقت و دقت عمل است که به اعتبار و جلب اعتماد بیشتر مردم به رسانه ها منجر می شود.
اجتمام* 7268 * 3063

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده*
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال