۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 83014233
T T
۰ نفر

وزيرعلوم: تقويت مراكز علمي اولويت دولت است

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 83014233
وزيرعلوم: تقويت مراكز علمي اولويت دولت است

سمنان - ايرنا - وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري، تقويت مراكز علمي را از برنامه هاي مهم و اولويت دولت دانست و گفت: بايد مجموعه هاي دانشگاهي را به سمت افزايش كيفيت و پژوهش حركت دهيم.

به گزارش ايرنا، منصور غلامي در آيين آغاز بهره برداري از مركز همايش هاي دانشگاه دامغان، افزود: كار بزرگي براي تقويت مراكز علمي كشور از 2 سال گذشته آغاز شده تا مجموعه هاي دانشگاهي به سمت افزايش كيفيت سوق داده شوند .
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به كاهش جمعيت دانشجويي، افزود: امروز فرصت براي تحصيل تمامي متقاضيان تحصيلات دانشگاهي وجود دارد، دانشگاه هاي شهرستان ها بايد طبق برنامه اين وزارتخانه با هم افزايي نيروها با قدرت به كار خود ادامه دهد.
غلامي با بيان اينكه بازنگري در باره ظرفيت هاي خالي دانشگاه ها ضروري است، اظهار داشت : در 10 سال گذشته ، به توسعه فناوري ها روي آورده شد كه ايجاد پارك هاي علم و فناوري در استان ها يكي از اين اقدامات است .
وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: فراهم كردن امكانات زيربنايي براي دانشجويان و جوانان خوش فكر كشور مهمترين هدف و برنامه پارك هاي علم و فناوري است كه تا كنون پيشرفت هاي بسياري در اين زمينه بدست آمده است.
وي تصريح كرد: بسياري از تجهيزات و قطعاتي كه در گذشته با واردات تامين مي شد، امروز با كيفيت بهتر در ايران توليد مي شود كه اين امر نشان دهنده پيشرفت علم و فناوري و توان داخلي در تحقق اقتصاد مقاومتي است.
غلامي اضافه كرد: توسعه آموزش عالي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با سرعت دنبال شد به گونه اي كه در هيچ كشوري اين ميزان پيشرفت وجود ندارد.
وي نيروي انساني را سرمايه مهم هر كشور دانست و گفت: خوشبختانه كشور ما از سرمايه بزرگ نيروي انساني برخوردار است و در حوزه تقويت نيروي انساني موفق عمل شده و در جوامع بين المللي دستاوردهاي بسياري كسب كرده است.
وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري به رتبه كشور در رشد دانش اشاره كرد و گفت: ايران در منطقه داراي رتبه اول است كه اين امر حاصل تلاش شبانه روزي استادان و دانشجويان است.
در هفته دولت امسال، 119 طرح با 643 ميليارد ريال هزينه در شهرستان دامغان بهره برداري مي شود.
ساخت مركز همايش هاي دانشگاه دامغان از سال 1388 آغاز شد و با 130 ميليارد ريال هزينه در هفته دولت امسال به بهره برداري رسيد.
اين مركز همايش ها با چهار هزار و 500 متر زيربنا و 6هزار متر مربع مساحت، داراي يك سالن اصلي آمفي تئاتر 900 نفره ، سه سالن جانبي 130، 180 و 72 نفره است.
اكنون بيش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرايش در دانشگاه دولتي دامغان تحصيل مي كنند؛ اين دانشگاه داراي 162 عضو هيات علمي، هشت دانشكده، 5٨ آزمايشگاه، 1٨ كارگاه ، يك خانه رياضي و يك آزمايشگاه زبان است.
9856/6167 /1596

سرخط اخبار علم و آموزش