۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 83010226
T T
۰ نفر
نمايشگاه سراسري صنايع دستي در اروميه با استقبال روبرو شد

اروميه- ايرنا- پنجمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي كه از 29 مرداد سال جاري در اروميه در حال برگزاري است، با استقبال گسترده و پرشور مردم آذربايجان غربي و گردشگران مواجه شد.

معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي شامگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه جمعه، دوم شهريور آخرين روز برگزاري اين نمايشگاه است، افزود: اين نمايشگاه با استقبال مواجه شد و هزاران نفر از آن بازديد كردند.
افسانه رنجبرقاسمي ادامه داد: در اين نمايشگاه هنرمندان 25 استان كشور از جمله خراسان رضوي، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، فارس، خوزستان، همدان، بوشهر، آذربايجان شرقي، اردبيل و غيره صنايع دستي خود را در 140 غرفه به نمايش گذاشتند.
وي با بيان اينكه محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه از تنوع بالايي برخوردار است، گفت: انواع حصير، گليم، ريزه كاري، نقاشي روي شيشه، خاتم كاري، صنايع چوب و عروسك از جمله محصولات استان ها در پنجمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي است.
رنجبر ادامه داد: از آذربايجان غربي هم محصولات مربوط به رشته هاي چوب، چرم، قلمزني، منبت كاري، ريزه كاري و ديگر رشته ها به نمايش گذاشته شده است.
معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي و گردشگري استان به نقش حمايتي اداره كل و سازمان از هنرمندان صنايع دستي اشاره كرد و گفت: برگزاري اين نمايشگاه ها در برقراري ارتباط بين هنرمندان و بازاريابي و فروش تاثير زيادي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه غرفه ها به صورت رايگان در اختيار هنرمندان قرار داده شد، اضافه كرد: قيمت محصولات صنايع دستي در اين نمايشگاه كاملا مناسب است زيرا محصولات از توليد به مصرف و به صورت مستقيم عرضه مي شود.
به گزارش ايرنا، پنجمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي در روز جاري نيز از ساعت 18 تا 23 در محل نمايشگاه هاي دايمي اروميه واقع در پارك جنگلي براي بازديد عموم داير است.
3072/8135

سرخط اخبار استان‌ها