۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83009202
T T
۰ نفر

هيات چيني براي مذاكره تجاري به آمريكا رفت

۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83009202
هيات چيني براي مذاكره تجاري به آمريكا رفت

پكن- ايرنا- هيات چيني به رياست 'وانگ شوون' معاون وزير بازرگاني اين كشور امروز (چهارشنبه) راهي واشنگتن شد تا با 'ديويد مالپاس' معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور بين الملل، در چارچوب مذاكرات تجاري ديدار و گفت و گو كند.

به گزارش ايرنا از پكن، آخرين دور مذاكرات ميان مقامات چيني با طرف هاي آمريكايي بر سر تنش هاي تجاري به ماه ژوئن (خرداد) بر مي گردد كه طي آن 'ويلبر راس' وزير بازرگاني آمريكا در سفر به پكن با 'ليو خي' معاون نخست وزير چين ديدار و گفت و گو كرد.
اين گفت و گوها در عمل نتيجه مثبتي به همراه نداشت به نحوي كه ايالات متحده آمريكا اوايل ماه ژوئيه (تير) تعرفه هايي مضاعف بر روي 34 ميليارد دلار كالاي وارداتي چين وضع كرد.
وزارت بازرگاني چين امروز چهارشنبه با انتشار بيانيه اي بار ديگر آمريكا را به يكجانبه گرايي متهم كرد و افزود بهتر است طرفين با مذاكره، اختلافات را حل كنند.
واشنگتن روز 23 اوت (1 شهريور) در نظر دارد 16 ميليارد دلار ديگر از كالاهاي چيني را تعرفه بندي كند كه با اين حساب ارزش كالاهاي وارداتي تعرفه بندي شده چين به آمريكا به 50 ميليارد دلار خواهد رسيد چين هم يك بسته 60 ميليارد دلاري از كالاهاي آمريكايي جهت اعمال تعرفه تهيه كرده است.
وزارت بازرگاني چين در اين بيانيه آورده است: چين مخالف 'يكجانبه گرايي و حمايتگرايي تجاري (سياست حمايت از صنايع داخلي)' است.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان