۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 83005158
T T
۰ نفر

141میلیارد تومان صرف پیشگیری از اعتیاد می شود

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 83005158
141میلیارد تومان صرف پیشگیری از اعتیاد می شود

كرمان - ایرنا - مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: دستگاههای اجرایی در سالجاری طی قراردادهایی تعهد كرده اند كه در مجموع 141 میلیارد تومان بمنظور پیشگیری از اعتیاد به این ستاد كمك كنند .

به گزارش ایرنا ، فرهاد وهاب زاده روز شنبه در نشست كمیته فرهنگی و پیشگیری استان كرمان افزود: با وجود اوضاع اقتصادی فعلی كشور، اعتبارات خوبی نسبت به سالهای گذشته به امر پیشگیری از اعتیاد اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه تمامی مدارس دولتی با اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت كشور در بحث پیشگیری اعتیاد، تحت پوشش قرار می گیرند و هم اكنون اعتبار حدود 50 درصد مقاطع ابتدایی نیز تامین شده است.
مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با اشاره به اعتبار هشت میلیارد تومانی استان كرمان در حوزه پیشگیری اعتیاد گفت: باید سیاست گذاری و برنامه ریزی این استان در این كمیته فرهنگی و پیشگیری تایید شود.
وی همچنین افزود: طرح توانمندسازی دانش آموزان از استان قم آغاز شده و اكنون به استان ها ابلاغ شده است.
*منابع باید صرف پیشگیری از آسیب ها شود
مدیركل امور اجتماعی استانداری كرمان نیز در این نشست گفت: در جامعه ما از ابتدای انقلاب تمامی تلاش ها و منابع صرف مبارزه با آسیب ها شده است در حالی كه باید این منابع را صرف پیشگیری از آسیب ها كرد.
زهرا موسی پور افزود: با این اقدام هزینه ها كاهش و برخورداری آحاد جامعه از نتایج مبارزه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.
وی بیان كرد: وزارت كشور و شورای اجتماعی كشور در حوزه تقسیم كار ملی سعی در جلوگیری از موازی كاری و پراكنده كاری دارند لذا هر دستگاه را مسئول اجرای برنامه ها كردند.
مدیركل امور اجتماعی استانداری كرمان با تاكید بر اینكه باید بدانیم كدام برنامه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، اظهار داشت: بهترین برنامه ها اگر پایش نشوند نتیجه ای نخواهند داشت و باید این برنامه ها را در سال 97 جدی تر دنبال كرد.
وی گفت: در حوزه مسائل آسیب های اجتماعی این استان باید صاحب پازلی موزون باشیم كه برآیند آن، كاهش آسیب های اجتماعی باشد زیرا اجرای برنامه ها در كنار هم معنا پیدا می كنند.
موسی پور با بیان اینكه فعالیت دستگاه ها در كمیته فرهنگی و پیشگیری استان كرمان مرتبط می شوند، گفت: باید در پی ارتباط 100 درصدی بین این دستگاه ها باشیم كه نیاز به گروه متخصص و اتاق فكر دارد.
این نشست روز شنبه با حضور مدیركل فرهنگی، پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان، مدیركل امور اجتماعی استانداری، مدیركل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر مسئولان در كرمان برگزار شد.
7420/ 5054
۰ نفر