۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83000271
T T
۰ نفر
54 هزار واحد مسكونی در بافت فرسوده نوسازی را آغاز كردند

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از نوزدهم بهمن پارسال با صدور فرمان رییس جمهوری برای آغاز طرح بازآفرینی شهری تاكنون نوسازی 54 هزار واحد مسكونی در این بافت ها در كشور آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ عشایری» امروز (دوشنبه) در هم اندیشی با توسعه گران و تامین كنندگان مالی طرح امید بازآفرینی شهری یادآوری كرد: در این طرح قرار است سالیانه 100 هزار واحد مسكونی در بافت های فرسوده شهری نوسازی شود و طبق دستور رییس جمهوری اسلامی ایران همه دستگاه های دولتی باید زمین های خود را تا شهریورماه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا اجرای طرح بازآفرینی شهری با شتاب بیشتری در 31 استان كشور دنبال شود.
مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری بیان كرد: در زمین های واگذار شده برخی دستگاه های اجرایی حدود 12 هزار واحد مسكونی در بافت های فرسوده شهری ساخته می شود؛ ضمن اینكه شهرداری ها بویژه شهرداری تهران، عملیات ساخت حدود 6 هزار واحد دیگر را در این بافت های آغاز كرده اند.
وی اضافه كرد: از سال 1393 تا 1396 با مشاركت مردمی برای نوسازی بافت های فرسوده شهری نزدیك به 37 هزار فقره تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد اما از نوزدهم بهمن پارسال بیش از 25 هزار نفر برای نوسازی بافت های فرسوده شهری پروانه ساختمانی دریافت كرده اند.

** آغاز پرداخت تسهیلات نوسازی از شهریورماه
مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری یادآوری كرد: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته شده است كه بانك های عامل 2هزار و 500 میلیارد تومان و بقیه آن از سوی دولت تامین می شود تا پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ساخت واحدهای مسكونی در این بافت از شهریورماه آغاز شود.
وی ادامه داد: برای تعیین مدل قرارداد مالی یكسان، پیش نویسی 10 روز پیش برای توسعه گران و پیمانكاران ارسال شد تا با مطالعه آن در نشست امروز مسائل و مشكلات آن را بررسی كنیم.
عشایری بیان كرد: هفته آینده نیز ادامه این نشست برگزار می شود تا پس از جمع بندی نهایی مسائل حقوقی، فنی و اجرایی این قراردادها نتیجه آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال شود تا پس از تایید محتوای این قراردادها و ابلاغ آن، از این پس همه پیمانكاران و توسعه گران در احیای بافت های فرسوده شهری آن را ملاك عمل قرار دهند.
به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگان بانك مركزی، بانك مسكن، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، جامعه مهندسان مشاور ایران، كانون سراسری انبوه سازان مسكن، كانون سراسری پیمانكاران عمرانی ایران، كانون انبوه سازان استان تهران، انجمن صنفی تولیدكنندگان و فناوران ساختمانی، سازمان نظام مهندسی، سازمان مشاركت های مردمی شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهر تهران نظر خود را درباره طرح بازآفرینی شهری مطرح كردند.

اقتصام**1108*1961*
۰ نفر