۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82983644
T T
۰ نفر

شهادت محیط بان در قلعه گنج كرمان

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82983644
شهادت محیط بان در قلعه گنج كرمان

تهران - ایرنا - سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مهدی احمدی نیك مامور اداره حفاظت محیط زیست قلعه گنج كرمان در پی تعقیب و گریز متخلفین به شهادت رسید.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، سرهنگ محبت خانی افزود: شامگاه جمعه گزارش یك شكار غیر قانونی به اداره محیط زیست قلعه گنج اعلام و بلافاصله یك تیم برای بررسی موضوع به روستای برمك در منطقه سرخ قلعه اعزام می شود.
وی ادامه داد: تیم محیط بان در منطقه حفاظت شده سرخ قلعه با شكارچی غیر مجاز روبرو شده و شروع به عملیات تعقیب و گریز می كنند كه در این عملیات ماشین محیط بانان دچار سانحه می شود.
سرهنگ محبت خانی افزود: خودروی اداره محیط بانی قلعه گنج در این عملیات با یك تپه شنی برخورد می كند و راننده خودرو به شهادت می رسد.
وی با بیان اینكه جسد برای بررسی بیشتر علت فوت به پزشكی قانونی انتقال داده شده است، گفت: شكارچی غیرمجاز شناسایی و ماشین كامیونت ایسوزوی وی هم توقیف شده است.
سرهنگ محبت خانی تصریح كرد: شهید مهدی احمدی نیك مامور اداره حفاظت محیط زیست در سال 93 به صورت رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شده و دارای 3 فرزند است.
وی با بیان اینكه شهید مهدی احمدی نیك مامور اداره حفاظت محیط زیست حس مسئولیت بالای داشته است.
تا پیش از این آمار محیط بانان شهید در كشور ۱۲۰ محیط‌بان اعلام شده بود كه اكنون به 121 شهید رسیده است.
حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان قلعه گنج یك میلیون هكتار است كه منطقه مارز با 200 هكتار وسعت كاملا حفاظت شده است، 70 درصد عرصه تالاب جازموریان در حوزه شهرستان قلعه گنج واقع است. قلعه گنج یكی از هفت شهرستان جنوب كرمان است كه در فاصله 430 كیلومتری مركز استان قرار دارد.
علمی 9014**1440
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه