۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 82983542
T T
۰ نفر
اموال موسسات مالی به مناقصه گذاشته می شود

تهران - ایرنا - نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیم نمایندگان سران قوا میزان دارایی های موسسات مالی و اعتباری محاسبه و اموال آنها به مناقصه گذاشته می شود تا خطوط اعتباری گشایش یافته تسویه شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، مسعود پزشكیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران قوا برای بررسی مشكلات موسسات مالی و اعتباری افزود: در این نشست گزارشی درباره مشكلات بانك ها و اشكال های به وجود آمده برای تسویه سپرده گذاران ارائه شد.
وی یادآور شد: گلایه هایی از بانك ها وجود دارد مبنی بر این كه پول سپرده گذاران كاسپین را نتوانسته اند پرداخت كنند بنابراین زمانی كه گلایه سپرده گذاران درباره پرداخت نشدن مطالبات منتقل شد بانك مركزی قبول كرد كه اشكال از سوی آنها بوده و مقرر شد كه این اشكالات رفع شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مشكلات پرداخت مطالبات رفع نشد سپرده گذاران اطلاع دهند تا مشكل پیگیری شود، چراكه در چهارچوبی مشخص شده، می توان مشكلات را پیگیری كرد.

** خطوط اعتباری گشایش یافته باید از محل اموال موسسات تسویه شود
پزشكیان همچنین گفت: گاهی در برخی شعب و موسسات مشكلی ایجاد می شود كه نمی توانند سپرده ها را پرداخت كنند، بنابراین اگر اطلاع رسانی شود، می توان این مسائل و مشكلات را پیگیری كرد.
وی یادآور شد: با تصویب نمایندگان سران قوا مطالبات تا سقف یك میلیارد تومان پرداخت می شود كه لازم الاجرا است، بنابراین قطعا سپرده ها تا سقف یك میلیارد تومان پرداخت می شود و مشكلی برای پرداخت این مبلغ وجود نخواهد داشت و درباره مابقی موارد قوه قضاییه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

** شروع فرآیند مناقصات باید توسط روسای سه قوه امضاء شود
نماینده قوه مقننه در هیات بررسی مشكلات موسسات مالی و اعتباری با بیان این كه شروع فرآیند مناقصات باید توسط روسای سه قوه امضاء شود و سپس روال قانونی خود را طی كند، افزود: براساس برآوردها اموال تا سقف یك میلیارد تومان سپرده را كفاف می دهد و برای پرداخت مابقی مطالبات، سپرده گذاران باید در شناسایی كمك كنند و اگر اطلاعاتی داشته ارائه دهند.
پزشكیان درمورد پرداخت مطالبات ثامن الحجج (ع) با یادآوری این كه برای متهم این موسسه قرار بازداشت صادر شده است، تصریح كرد: موسسه ثامن الحجج (ع) نیز باید تا سقف یك میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شود، چراكه بانك مركزی خط اعتباری آن را باز كرده است.
سیام**9314**1336

سرخط اخبار اقتصاد