۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82980670
T T
۰ نفر
سركوب قيمت‌ها كشاورزان را دچار مشكل كرده است

تهران- ايرنا- وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه بودجه 97 و برنامه ششم توسعه تناسبي با يكديگر ندارند، گفت: سركوب قيمت‌ها با توجه به رشد نرخ ارز توليدكنندگان و كشاورزان كشور را با مشكل روبه رو كرده است.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، محمود حجتي در نشست امروز- سه شنبه- كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس افزود: آنچه كه در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتي آمده تناسبي با يكديگر ندارند.
وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه يكي از مباحثي كه كشاورزان با آن دست و پنجه نرم مي كنند حوادث طبيعي است و بخش عمده حوادث طبيعي در زمينه كشاورزي رخ مي‌دهد، اضافه كرد: صندوق بيمه محصولات كشاورزي 20 تا 25 درصد از محصولات را پوشش مي‌دهد.
حجتي بيان كرد: بيمه‌هاي خصوصي نيز آمادگي حضور در اين بخش را ندارند زيرا مي‌دانند تعهداتي بر روي دوش آنها قرار مي‌گيرد و دولت نيز نمي‌تواند آنها را حمايت كند.
وي با اشاره به اينكه در سرماي فروردين ماه سال جاري 12 هزار ميليارد تومان به بخش كشاورزي خسارت وارد شد، ادامه داد: پول و هزينه‌هاي كشاورزان در بخش خريد تضميني گندم پرداخت مي‌شود اما با تأخير در پرداخت‌ها مشكلاتي براي خود و كشاورزان ايجاد مي‌كنيم.
حجتي با بيان اينكه طي سال جاري در خريد دانه‌هاي روغني مانند كلزا پيشرفت چشمگيري داشته‌ايم، تصريح كرد: محصولات توليدي بخش كشاورزي كالاي اساسي محسوب مي‌شوند، توليد كشور بايد مورد حمايت قرار گيرد اما با توجه به رشد نرخ ارز سركوب قيمت‌ها را داريم كه موجب بروز مشكلات و فشارهايي بر كشاورزان و توليد‌كنندگان مي‌شود.
سيام*3061*1553
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد