۱ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۰
کد خبر: 82978845
T T
۰ نفر

ستاد راستی‌آزمایی ثبت سفارش كالا تشكیل شد

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۰
کد خبر: 82978845
ستاد راستی‌آزمایی ثبت سفارش كالا تشكیل شد

رشت - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران از تشكیل ستاد راستی‌آزمایی ثبت سفارش كالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق نجفی یكشنبه شب در همایش تجلیل از تولیدكنندگان برتر استان گیلان با بیان این مطلب افزود: سال گذشته در مقطعی 10 میلیارد دلار ثبت سفارش داشتیم و اكنون به 21 میلیارد دلار رسیده و لازم است ثبت سفارش ها بررسی و چنانچه واحد تولیدی برای مواد اولیه مشكل داشته باشد، به سرعت نسبت به رفع مشكل اقدام شود.
وی ادامه داد: تاكنون به حدود هفت هزار واحد تولیدی ارز دولتی پرداخت شده چراكه قابل قبول نیست واحدهای تولیدی ما برای مشكلی كوچك، تعطیل باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه در شرایط حساسی بسر می بریم، اظهار داشت: 2 راه داریم؛ یكی راه برنامه ریزی شده دشمنان برای ایجاد هرج و مرج در كشور و دیگری ایستادگی مقابل دشمنان مانند دوران پرافتخار دفاع مقدس تا بتوانیم از بحران ها گذر كنیم.
وی با یادآوری وجود كمتر از یك هزار واحد صنعتی در كشور پیش از انقلاب گفت: امروز بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال هستند كه این حركت، كارآفرینی و مردمی شدن اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده ضمن اینكه از 84 هزار واحد صنعتی كشور، 92 درصد صنایع كوچك و متوسط است كه نیمی از آنها در شهرك ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
نجفی با تصریح اینكه امروز باید برای صنایع و صاحبان اقتصادی امیدآفرینی كنیم، گفت: گیلان بدلیل موقعیت و ظرفیت هایی همچون بنادر آستارا و انزلی، همسایگی با كشورهای حاشیه خزر و جوانان نخبه این سرزمین، می تواند بخشی از مشكلات كشور را برطرف كند.
وی حمایت از صنایع دانش بنیان را از رویكردهای وزارت صنعت،معدن و تجارت عنوان و اضافه كرد: باید شرایطی مهیا كنیم و تخفیف ها و مشوق هایی بویژه برای جوانان در نظر گرفته شود تا كشور توسعه یابد.
نجفی با اشاره به در نظر گرفته شدن یك هزار و 300 میلیارد تومان به عنوان مشوق های صادراتی افزود: 14 درصد ورودی صندوق توسعه ملی، برای نوسازی و بازسازی به صنایع كوچك داده می شود و در این راستا، 12 هزار میلیارد تومان در حال پرداخت به روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع كوچك و متوسط در 21 مردادماه جاری در مصلای تهران خبر داد و گفت: حضور در این نمایشگاه رایگان است و واحدهای تولیدی می توانند در آن شركت كنند.

** دولت تدبیر خود را به منصه ظهور بگذارد
قائم مقام دبیركل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه با بیان اینكه بایستی از تصمیمات احساسی پرهیز شود، گفت: برای رفع مشكلات، دولت تدبیر خود را به منصه ظهور بگذارد.
آرمان خالقی افزود: سال ها مشكلات بیان شده و مسئولان به خوبی به آنها واقف هستند و در صورت نیاز، از موارد موفق كشورهای دیگر الگوبرداری شود.
وی با اشاره به اثرگذاری بخش های دولتی، خصوصی و تعاون در اقتصاد ملی گفت: باید سهم هریك مشخص شده و در تصمیم های اقتصادی كشور حضور داشته باشند.
خالقی به قطعی برق واحدهای صنعتی نیز اشاره و اضافه كرد: طبق قانون، اگر برق واحد صنعتی بدون اطلاع قبلی قطع شود و از این طریق ضرری متوجه آن باشد، بایستی خسارت آن زیان داده شود.
در پایان این مراسم از تولیدكنندگان برتر استان تجلیل شد.
همچنین بزرگ‌ترین واحد تولید كولر اسپلیت كشور با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در كارخانه ایران رادیاتور واقع در شهر صنعتی رشت افتتاح شد. مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران از بخش های مختلف این كارخانه نیز بازدید كرد.
افزون بر 2 هزار و 680 واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.
7296/2007
۰ نفر