۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۴
کد خبر: 82970440
T T
۰ نفر
رونق گردشگری مبنای عمران و توسعه روستایی قرار گیرد

ایلام - ایرنا - معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گفت: رونق گردشگری می تواند مبنا و زمینه عمران و توسعه روستایی قرار گیرد .

به گزارش ایرنا، هادی درفشی روز شنبه در آیین معرفی مدیركل جدید بنیاد مسكن استان ایلام بر لزوم توجه به تحقق توسعه روستایی با محوریت گردشگری در استان های تاریخی چون ایلام تاكید كرد و از گردشگری به عنوان ظرفیت مناسب و مغفول توسعه روستایی نام برد.
وی گفت: فراهم كردن شرایط و از جمله احیای طرح های معماری سنتی برای ورود گردشگران به روستاها علاوه بر تقویت اقتصاد محلی ،سبب حفظ و انتقال تاریخ و تمدن گذشتگان می شود.
معاون پشتیبانی بنیاد مسكن اجرای طرح هادی را از ضرورت های رونق گردشگری روستایی عنوان كرد و افزود: سه هزار طرح هادی به طور متوسط سالانه در مناطق روستایی كشور اجرا می شود.
این مسئول اظهار داشت: تاكنون طرح هادی در سطح 16 هزار روستا اجرا شده است .
درفشی با اشاره به بهسازی مسكن های روستایی به عنوان یكی دیگر از برنامه های محوری بنیاد مسكن گفت: 200 هزار واحد مسكن روستایی به طور متوسط درهرسال با همراهی بانك ها و مشاركت روستاییان بازسازی می شود كه این روند تا بهسازی همه واحدهای مسكونی فرسوده روستایی ادامه می یابد.
وی ساخت مسكن برای محرومان به خصوص خانوارهای روستایی دارای 2 معلول را از دیگر رویكردها و دغدغه های بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ذكر كرد.
حبیب الله محبی در این مراسم به عنوان مدیركل جدید بنیاد مسكن استان ایلام معرفی و از فریادرس شهبازی مدیركل سابق این بنیاد تقدیر شد.
طرح هادی تاكنون در 400 روستای بالای 20 خانوار استان ایلام اجرا شده است.
حدود 40 درصد جمعیت استان 585 هزار نفری ایلام روستا نشین هستند.
3032/6034
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد