۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 82968288
T T
۰ نفر

كارگروه تولید محتوای رسانه ای در كشور ایجاد شد

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 82968288
كارگروه تولید محتوای رسانه ای در كشور ایجاد شد

اراك - ایرنا - مدیركل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی كشور گفت: كارگروه تولید محتوای رسانه ای با رویكرد دینی و معنوی در كشور ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد صحت قول عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این كارگروه با هدف ایجاد یك ستون دینی در روزنامه ها، هفته نامه ها و خبرگزاری ها ایجاد شده كه در این صورت می توان آموزه های دینی را به لایه های مختلف جامعه منتقل كرد.
وی ادامه داد: احیای نشریه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری محلی باید در دستور كار دستگاه های فرهنگی قرار گیرد به طوری كه ملاك صحت اخبار باید رسانه های محلی باشند.
مدیركل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینكه سواد رسانه ای باید به صورت دسته بندی اجرایی شود، اظهار داشت: مجموع جریان سازی های فرهنگی باید برای هر استان به صورت ویژه برنامه ریزی شود و نمی توان برای مسائل فرهنگی نقاط مختلف كشور یك نسخه واحد در نظر گرفت.
وی یكی از عوامل تاثیرگذاری طرح های فرهنگی و اجتماعی را ارتباط با رسانه عنوان كرد و گفت: هر طرحی كه بدون در نظر گرفتن پیوست رسانه ای اجرایی شود محكوم به شكست است چرا كه هر فعالیتی باید از طریق رسانه به لایه های مختلف جامعه منتقل شود.
حجت الاسلام صحت قول گفت: با تقویت تولید محتوا در رسانه های محلی می توان مرجعیت اخبار را حفظ كرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فعالیت های تبلیغات اسلامی در مناطق حاشیه نشین نیز گفت: پنج طرح مستقل و 14 طرح مشاركتی با دستگاه های اجرایی مختلف برنامه ریزی و به تمامی 31 استان كشور ابلاغ شده است.
مدیركل امور فرهنگی، رسانه و فن آوری های نو سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری گفتمان های دینی، تقویت آیین های دینی و عزاداری، آموزش سبك زندگی اسلامی، راه اندازی تشكل های دینی و قرآنی و حمایت از تشكل های مردم نهاد را از مهمترین برنامه های این نهاد انقلابی در مناطق حاشیه نشین عنوان كرد.
80 موسسه و 180 خانه قرآنی شهری و روستایی در نقاط مختلف استان مركزی زیر نظر اداره كل تبلیغات اسلامی این استان فعالیت می كنند.
استان مركزی یك میلیون 440 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
3017/3075

سرخط اخبار استان‌ها