۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82962866
T T
۰ نفر
توئیت‌های ترامپ پایان نیابد قیمت نفت باز هم بالاتر می‌رود

تهران- ایرنا- نماینده ایران در هیات عامل اوپك در واكنش به توئیت جدید رئیس جمهوری آمریكا گفت: با توئیت‌های پیاپی و مذموم شما قیمت‌های جهانی نفت خام 10 دلار افزایش یافته است، به این رویه پایان دهید در غیر اینصورت قیمت‌های جهانی نفت خام بالاتر می‌رود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت نفت، حسین كاظم پور اردبیلی افزود: آقای رئیس جمهوری (دونالد ترامپ)، ممكن است از شما بپرسم درباره چه موضوعی صحبت می‌كنید؟ سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) ظرف 30 سال گذشته دخالتی در تعیین قیمت‌های جهانی نفت خام نداشته است، بلكه این بازارهای مالی و قطب های (هاب‌های ) منطقه‌ای برای انواع نفت خام شاخص است كه بر تحولات قیمتی تاثیر می‌‌گذارد.
وی ادامه داد: ایالات متحده آمریكا، تولیدكنندگان بزرگ و مؤسسان اوپك را تحریم می‌كند و در عین حال از آن‌ها می‌خواهد كه قیمت‌های نفت خام را كاهش دهند؟! 
كاظم پور اردبیلی خطاب به رئیس جمهوری آمریكا تاكید كرد: عالیجناب، آن حجم از نفت خام برای اجابت خواسته شما در بازارهای جهانی موجود نیست، شما آن دسته از اعضای اوپك را كه ادعا می‌كنید از آن‌ها حمایت می‌كنید، تحت فشار گذاشته‌اید.
نماینده ایران در هیات عامل اوپك تصریح كرد: شما به واقع با این رفتار، اعتبار و حاكمیت آن‌ها را زیر سوال می‌برید، ما انتظار داریم مودبانه‌تر برخورد كنید.
وی با یادآوری این كه برادران مسلمان ما در عربستان سعودی، ملتی تحصیلكرده و بالغ هستند كه اجازه نمی‌دهند شما با آن‌ها این گونه رفتار كنید و به آنها دستور دهید، تصریح كرد: شما می‌گویید كه این یك جاده دو طرفه است؟! ما هم در این بزرگراه قرار داریم.
كاظم پور اردبیلی تاكید كرد: آقای رئیس جمهوری ممكن است ما اختلاف سلیقه‌هایی با برادرانمان در عربستان سعودی داشته باشیم، اما یاد گرفته‌ایم كه چگونه در كنار هم زندگی كنیم؛ شما می‌خواهید این اختلاف‌ها را تشدید كنید، من توصیه می‌كنم به سرعت فردا (جمعه، 15تیرماه) به مذاكرات وین ملحق شوید.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در جدیدترین تویئت خود باز هم اوپك را مسئول قیمت بالای نفت دانسته و خواهان كاهش قیمت نفت از سوی این سازمان شده است.
رئیس جمهوری آمریكا در جدیدترین اظهارنظرش در حساب كاربری توئیتر خود نوشته است: «انحصار اوپك باید به‌خاطر داشته باشد كه قیمت‌های بنزین افزایش یافته است، اگر نگوییم كاری نكره‌اند، اقدام لازم را هم برای این شرایط انجام نداده‌اند، آن‌ها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند درحالی كه ایالات متحده آمریكا در مقابل دلارهای اندك آن‌ها از بسیاری از كشورهای عضو اوپك حمایت می‌كند. این باید یك خیابان دو طرف باشد. قیمت‌های جهانی نفت خام را همین حالا كاهش دهید!»
اقتصام**2078**1055
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست