۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82960827
T T
۰ نفر
بازار مسكن، خودرو، ارز و سكه كنترل شده است

كرج - ایرنا - رییس سازمان بازرسی كل كشور گفت: با هماهنگی بین سران سه قوه و دستورات رهبر معظم انقلاب و با تصمیمات خوبی كه اتخاذ شده، بازار ارز، سكه، خودرو و مسكن تحت كنترل درآمده است.

به گزارش ایرنا، قاضی ناصر سراج عصر سه شنبه در حاشیه جلسه شورای قضایی البرز در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: قیمت ها در این بازارها با سرعت بالا می رفت كه این افزایش با اقدامات صورت گرفته روند افزایش قیمت ها متوقف و قیمت ها در حال بازگشت به حالت اولیه است.
وی با بیان اینكه دشمن به دنبال فرصت برای اختلال در بازار كشور است، گفت: به تازگی اختلال هایی در بازارهای ارز، سكه، مسكن و خودرو صورت گرفت كه بیشتر تحولات در بازارها حبابی بوده است.
رییس سازمان بازرسی كل كشور اضافه كرد: در ارتباط با خودرو، ثبت نامی پیش بینی شده بود و سایت 2 شركت ایران خودرو و سایپا باز و به جز 3 محصول این شركت ها اكثر قیمت ها پایین آمده و به حد قابل قبولی رسیده است.
سراج گفت: با همكاری 2 خودروساز و تعامل هر چه بیشتر بین آنها، قیمت 3 محصول نیز به حد نرمال خواهد رسید.
وی ادامه داد:در خصوص سكه نیز ثبت نامی از سوی دولت انجام شده بود كه برای این ثبت نام بانك مركزی باید سقفی قرار می داد، اما سقف خرید باز بود و بر اساس قانون هر كسی هر تعدادی كه می توانست خریداری كند.
رییس سازمان بازرسی كل كشور در خصوص بازار ارز نیز گفت: دولت با ایجاد بازار ثانویه می تواند شرایط را كنترل و تقریبا بازار را به حالت عادی باز گرداند.
سراج در ادامه به بازار مسكن اشاره كرد و گفت: بیشترین مسكن و برج ساخته شده در منطقه 22 و 5 تهران بوده، سوال من این است كه چگونه می شود كه 5 سال ركود داشته باشیم، اما در مدت چند روزقیمت این املاك چندین برابر شده باشد؟ این مساله عادی نیست و مقطعی است، خرید و فروش به این صورت انجام نمی شود و به طور قطع متوقف می شود‌.
رییس سازمان بازرسی كل كشور افزود: در خصوص گران فروشی ها نیز در مورد بخش خصوصی در صلاحیت سازمان تعزیزات حكومتی است، اما در مورد دستگاه های دولتی چون سلسله مراتب وجود دارد، احتكاری صورت نمی گیرد، اما هر جایی كه وجود داشته باشد سازمان بازرسی ورود می كند.
7414/1535
۰ نفر