۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82950581
T T
۰ نفر
پمپئو از طرف جهان علیه ایران سخن گفت

تهران - ایرنا - «مایك پمپئو» وزیر امور خارجه آمریكا روز شنبه مدعی شد كه چنانچه ایران روند دستیابی به سلاح هسته ای را دنبال كند، با خشم و غضب جامعه جهانی رو به رو خواهد شد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، وی در عین حال ابراز امیدواری كرد كه نیازی به اقدام نظامی آمریكا علیه ایران وجود نداشته باشد.
پمپئو بدون اشاره به گسست میان واشنگتن و متحدانش ادامه داد: سرنوشت توافق هسته ای هرچه باشد، به نفع تهران نیست كه درصدد دستیابی به سلاح هسته ای برآید.
وی گفت: امیدوارم آنها(ایران) دریابند كه در صورت سرعت بخشیدن به برنامه هسته ای شان، خشم جامعه جهانی متوجه آنها خواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریكا افزود: اینكه آنها در پی چرخاندن سانتریفیوژهای بیشتری باشند، مساله دیگری است، اما اگر ایران حركت به سوی برنامه تسلیحاتی را آغاز كند، این مساله از نظر جامعه جهانی، غیرقابل قبول است و منتهی به مسیری می شود كه تصور نمی كنم به نفع ایران باشد.
وی با یادآوری این كه در مورد پاسخ نظامی آمریكا سخن نمی گوید، گفت: وقتی از خشم می گویم، آن را با اقدام نظامی اشتباه نكنید. منظورم بی آبرویی اخلاقی و قدرت اقتصادی است كه گریبانشان را می گیرد و واقعا امیدوارم اقدام نظامی هیچ گاه موضوع مورد نظر نباشد، زیرا به نفع هیچ كسی نیست.
به گزارش رویترز، پمپئو در مورد اقدام آمریكا برای بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به طور مشخص گفته است كه ایران قادر به دستیابی به سلاح هسته ای نخواهد بود.
رئیس جمهوری آمریكا چندی پیش به رغم مخالفت های گسترده جامعه جهانی، از برجام خارج شد. این در حالی است كه مقام های اروپایی ضمن ابراز ناخرسندی از تصمیم ترامپ در مورد برجام، بر پایبندی خود به توافق هسته ای تاكید كردند.
شبد**اروپام**9109**1010

سرخط اخبار جهان