۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82949518
T T
۰ نفر

رحمانی فضلی: شمار معتادان 24درصد كاهش یافت

۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82949518
رحمانی فضلی: شمار معتادان 24درصد كاهش یافت

بجنورد- ایرنا- وزیركشور گفت: شمار معتادان كشور هم اكنون دو میلیون و 800 هزار نفر است كه این میزان در مقایسه با پیش از دولت تدبیر و امید 24 درصد كاهش دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه در ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد كه هم اكنون تریاك جایگزین مواد مخدر سنتی و صنعتی شده است.
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور افزود: مصرف شیشه هم تا پیش از دولت تدبیر و امید در رتبه دوم قرار داشت، هم اكنون در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفته است.
رحمانی فضلی با بیان اینكه پارسال هفت هزار و 400 معتاد بهبود یافته در واحدهای تولیدی مشغول به كار شدند گفت: باید معتادان بهبود یافته در خانواده و جامعه پذیرش شوند تا دوباره به اعتیاد برگشت نداشته باشند.
وی اظهار داشت: وضعیت كشور نسبت به جهان از نظر اعتیاد و طلاق بهتر است و در این خصوص شاخص های قابل قبولی داریم اما باید در این زمینه تلاش بیشتری كنیم تا این آسیب ها در جامعه ریشه كن شوند.
وزیر كشور به مدیران دستگاه های اجرایی این استان توصیه كرد تا طرح ها و مصوبه های كوچك را كنار بگذارند و در خصوص مبارزه با مواد مخدر و ترك اعتیاد كار بزرگ و انقلابی انجام دهند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در این خصوص طرح جامع تهیه و به تصویب برسانند و در مدت دو سال، خراسان شمالی را استانی پاك از نظر اعتیاد اعلام كنند كه به یك الگو در كشور تبدیل شود.
رحمانی فضلی بر بسیج تمامی دستگاه ها، سمن ها، تشكل های مردمی و اقشار مختلف جامعه در راستای اجرای این طرح تاكید كرد و افزود: نیروی انتظامی نیز باید جلوی ورود مواد مخدر را بگیرند.
وی با بیان اینكه هم اكنون در بحث آسیب های اجتماعی 20 سال عقب هستیم افزود: باید كارهای بزرگ و فوق العاده ای در این زمینه با همكاری مردم، تشكل ها و سمن ها انجام دهیم.
دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه شیوع اعتیاد در استان خراسان شمالی در بین كارگران زیاد است گفت: دستگاه های مسئول در زمینه ترك اعتیاد كارگران معتاد اقدام كنند.
وزیر كشور افزود: در حوزه دانشجویی نیز دانشگاه ها وارد عمل شوند و اگر دانشجو نسبت به ترك اقدامی نكرد اخراجش كنید.
جانشین فرمانده كل قوا در نیروی انتظامی از این نیرو خواست تا در بحث كشف مواد مخدر جدی وارد كار شوند.
3007/ 6042
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه