۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82949023
T T
۰ نفر
سازمان حمایت: ثبت قیمت كالاها در سامانه 124 الزامی شد

تهران- ایرنا- سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان در اطلاعیه ای اعلام كرد: ثبت قیمت كالاها و خدمات بهره مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 الزامی شد.

سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان و سازمان تعزیرات حكومتی در اطلاعیه مشتركی در 18 اردیبهشت ماه امسال بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت كالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاكید كردند، زیرا تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان، در این اطلاعیه آمده است: برای نظارت دقیق، هدفمند، موثر و برخورد سریع با متخلفان، لازم است همه تولیدكنندگان، واردكنندگان و عرضه كنندگان كالا و خدمات كه از ارز رسمی (دلار 4200 تومان) بهره مند شده و می شوند، نسبت به تعیین قیمت كالا و خدمات خود براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها كه در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir در دسترس است، اقدام كنند.
در این اطلاعیه از همه تولیدكنندگان، واردكنندگان و عرضه كنندگان كالا و خدمات خواسته شده تا فهرست قیمت ها را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت كالا و خدمات (به نشانی www.124.ir) به ادارات كل تخصصی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ارایه كنند.
در این اطلاعیه آمده است: قیمت های اعلامی باید منطبق با ضوابط یادشده باشد؛ ضمن اینكه مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط بوده و هرگونه خودداری از درج قیمت و عرضه كالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.
براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های 54 و26200053 برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه 124 برای پیگیری اطلاع رسانی كنند.
اقتصام**9186** 2023
۰ نفر