۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82948680
T T
۰ نفر

2 مرزبان در مرز زابل به شهادت رسيدند

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82948680
2 مرزبان در مرز زابل به شهادت رسيدند

زاهدان - ايرنا - 2 مرزبان جمهوري اسلامي ايران در مرز شمال سيستان و بلوچستان با افغانستان در درگيري با گروهك تروريستي و قاچاقچيان به شهادت رسيدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مرزباني سيستان و بلوچستان، فرمانده مرزباني ناجا گفت: بيش از يك تن و 100 كيلوگرم انواع مواد مخدر در درگيري مسلحانه با سوداگران مرگ و معاندان در 2 عمليات جداگانه و همزمان در مرزهاي زابل و زاهدان كشف شد.
سردار قاسم رضايي روز پنجشنبه اظهار داشت: در اين درگيري و عمليات كه با حمايت و پشتيباني معاندان از سوداگران مرگ انجام شد 2 نفر از مرزبانان غيور و سلحشور هنگ مرزي زابل به مقام والاي شهادت نائل آمدند.
وي افزود: شب گذشته سوداگران مرگ با حمايت و پشتيابي آتش معاندان نظام جمهوري اسلامي ايران، قصد داشتند مقادير قابل توجهي مواد مخدر را از مرزهاي جنوب شرق كشور و از 2 منطقه زابل و زاهدان به طور همزمان وارد كشور كنند كه مرزبانان اين هنگ ها جانانه در مقابل آنان ايستادگي كردند.
وي تصريح كرد: در اين درگيري ‌ها كه معاندان، سوداگران مرگ را با سلاح ‌هاي نيمه سنگين حمايت و پشتيباني مي‌ كردند، رزمندگان مرزباني با شجاعت و غيرت و اجراي سنگين آتش بر عليه آنان توانستند توان رويارويي را از سوداگران مرگ و معاندان سلب و آنان را در دستيابي به اهداف شومشان ناكام كنند.
فرمانده مرزباني ناجا اظهار داشت: در اين 2 عمليات مرزبانان سيستان و بلوچستان موفق شدند 911 كيلو و 450 گرم ترياك، 200 كيلوگرم هروئين و 17 كيلو و 550 گرم مرفين را به همراه مقادير قابل توجهي سلاح و مهمات سبك و نيمه سنگين و تجهيزات نظامي و مخابراتي از قاچاقچيان و معاندان كشف كنند.
سردار رضايي خاطرنشان كرد: در اين عمليات‌ ها 2 نفر از مرزبانانان غيور هنگ مرزي زابل به نام ‌هاي استوار يكم محسن شهركي و سرباز وظيفه جلال بهبودي زابلي به درجه رفيع شهات نائل شدند.
وي گفت: با توجه به آتش پر حجم مرزبانان هنگ‌ هاي مرزي زابل و زاهدان، 2 نفر از سوداگران مرگ و معاندان به هلاكت رسيده و بقيه آنان به سمت خاك كشور مقابل متواري شدند.
به گزارش ايرنا ،سيستان و بلوچستان پيشروترين استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
اين استان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) به مركزيت زاهدان افزون بر 1100 كيلومتر مرز زميني با افغانستان و پاكستان دارد.
3042**6081