۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82948277
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي منطقه يك آزادراه تهران-شمال 91درصد پيشرفت كرد

تهران- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد امروز از آزادراه تهران- شمال روند اجراي كار را مثبت ارزيابي كرد و از پيشرفت 91 درصدي منطقه يك و 63 درصدي تونل شرقي البرز واقع در منطقه دو اين آزادراه خبر داد.

به گزارش چهارشنبه تارنماي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، «خيرالله خادمي» امروز- چهارشنبه- از عمليات اجرايي منطقه هاي يك و دو آزادراه تهران- شمال بازديد كرد.
خادمي گفت: 166 جبهه فعال كاري در اين آزادراه در حال كار و بيش از 3000 نفر با حدود 1200 دستگاه در اين پروژه مشغول فعاليت است.
به گفته وي، منطقه يك آزادراه تهران- شمال به طول 32 كيلومتر به پيشرفت فيزيكي 91 درصدي رسيده و عمليات اجرايي در بخش روسازي و تاسيسات در اين منطقه در حال اجراست كه با توجه به نياز به نصب برخي تاسيسات مورد نياز به منظور تكميل روسازي، كار در هفته‌هاي آينده ادامه دارد.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: عمليات اجرايي در تونل شرقي البرز واقع در منطقه دو 63 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و 153 دستگاه ماشين آلات و 368 نفر نيروي انساني در اين تونل در حال كارند. تاكنون 6 هزار و 175 متر حفاري و 4 هزار و 524 متر لاينينگ انجام شده است و تا 2ماه آينده مراسم پايان حفاري اين تونل به طور رسمي برگزار مي شود.
خادمي بيان داشت: پيشرفت فيزيكي منطقه دو آزادراه تهران- شمال نيز پس از گذشت يك سال از آغاز عمليات اجرايي آن به 21.5 درصد رسيده و كار در جبهه هاي مختلف كاري در اين منطقه در حال اجراست.
معاون وزير راه و شهرسازي اعتبار مورد نياز براي پايان عمليات اجرايي در منطقه دو آزادراه تهران- شمال را 1500 ميليارد تومان تخمين زد كه در صورت تامين تا چهار سال آينده به بهره برداري مي رسد.
به گزارش ايرنا، مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل بيست و دوم خردادماه پيش بيني كرد قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به طول 32 كيلومتر آبان ماه امسال به بهره برداري برسد.
قطعه يك آزادراه تهران- شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهيد همت آغاز مي شود و با عبور از مناطق كن، سولقان و امامزاده عقيل و تونل تالون و دره لانيز به سه راهي شهرستانك مي رسد.

اقتصام*3061*1961*