معاون وزیر آموزش و پرورش:

دولتی بودن پیش دبستانی در مناطق محروم را به رسمیت بشناسیم

تهران-ایرنا-معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید سند تحول بنیادین باید اولویت و اصل دولتی بودن پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه را به عنوان کلید عدالت آموزشی و فرصت های برابر به رسمیت بشناسیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی تبیین جایگاه و ضرورت اجرایی سند تحول بنیادین بر لزوم همکاری ملی برای اجرای سند تاکید کرد و گفت: بر اساس ساحت های شش گانه سند به فضای فیزیکی متناسب در مدارس و معلمان آموزش دیده در دوره پیش دبستانی نیاز است که با عزم ملی سایر سازمان های مسئول باید زیرساخت های لازم برای این مهم فراهم شود.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین نیز در این نشست با اشاره به اینکه سند تحول برای مدیران واحدهای آموزشی پیام های بلا واسطه دارد و در موارد مهمی از روشنی و شفافیت برخوردار است، افزود: این سند مسئولیت مشترک همه حوزه های آموزش و پرورش است و ما به عنوان سیاستگذاران سند و مدیران به عنوان کارگزاران باید نقش خود را به درستی ایفا کنیم.
رضا مددی با تاکید بر اینکه معاونت آموزش ابتدایی به عنوان بخشی از پیکره آموزش و پرورش در عملیاتی کردن این سند باید بیش از پیش اهتمام ورزد، یادآورشد: سند تحول برای سطوح چهار گانه ستاد، اداره کل، منطقه و مدرسه تهیه و تنظیم شده است.
وی اظهار داشت: امروزه بیش از 28 هزار واحد آموزشی با ادبیات 'برنامه تدبیر' به منظور بهبود مدیریت مدارس در دوره ابتدایی آشنا هستند و ضرورت دارد برای اجرایی شدن راهکارهای سند تحول، این امر به گفتمان مدارس و مدیران تبدیل شود که در این میان نقش معاونت آموزش ابتدایی به ویژه دفتر آموزش دبستانی بسیار مهم است.
رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین بیان داشت: ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی - اجتماعی و سیاسی - زیستی و بدنی - زیباشناختی، هنری - اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناورانه از جمله ساحت های مندرج در سند تحول بنیادین است که تحقق ساحت های مورد نظر، دانش آموزانی را در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت می کند و در واقع مراتبی از حیات طیبه است.
مددی تغییر نگرش در اجرایی کردن سند تحول را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تربیت مورد نظر در سند تحول بنیادین همان تربیت متوازن است که در آن اراده آدمی نقش ممتاز و اساسی دارد و این سند در چشم انداز 1404 از این ظرفیت برخوردار است تا مدرسه را به نقطه اتکای دولت، ملت، رشد، تعالی و پیشرفت کشور تبدیل کند.
علمی**1883**1440

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال