۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۲:۲۳
کد خبر: 82934759
T T
۰ نفر
تشكل هاي كارگري در دولت دوازدهم افزايش 50 درصدي داشته است

تهران- ايرنا- وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ديدار با دبير كل كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري، گفت: تشكل هاي كارگري در دولت تدبير و اميد با افزايش 50 درصدي همراه بوده است.

به گزارش ايرنا از مركز روابط عمومي واطلاع رساني وزارت تعاون، 'علي ربيعي' وزير تعاون، كار ورفاه اجتماعي در حاشيه صدو هفتمين كنفرانس بين المللي كار در ژنو با 'شارون بارو' دبيركل كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري ديدار كرد .
ربيعي اظهار اميدواري كرد كه اين ديدار منجر به بهبود وضعيت كارگران شود .
وي با اشاره به تجارب خود درزمينه مسائل كارگري عنوان كرد: در دولت تدبير و اميد، تشكل هاي كارگري 50 درصد افزايش پيدا كردند و براي اين افزايش تشكل ها در وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعي تلاش زيادي انجام شد .
ربيعي با اشاره به افزايش آمار اشتغال زنان در دولت تدبير و اميد ، حمايت هاي انجام شده از زنان سرپرست خانوار در كشور و اقدامات انجام شده در زمينه نظام تامين اجتماعي را تشريح كرد .
درادامه اين ديدار، دبيركل كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري علاوه بر توصيف شرايط بين المللي اتحاديه هاي كارگري گفت: مي دانم امريكا بازي خطرناكي را دنبال مي كند و ما متوجه هستيم كه امريكا تعهدش را دربرابر برجام نقض كرد.
' شارون بارو ' اضافه كرد: ما و ايران درمورد موضوع فلسطين زمينه مشتركي داريم .
وي با تحليل فعاليت هاي تشكل هاي كارگري درجهان تصريح كرد: مايل هستم براي ادامه گفت و گو ها به ايران سفري داشته باشم .
ربيعي نيز در ادامه اين صحبت ها خطاب به دبيركل كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري تاكيد كرد: اين ديدگاه در مورد فلسطين درست و به حق است . به عنوان يك كنشگر كه سال ها در نهادهاي مدني فعاليت كرده ام، مي دانم كه امريكا همواره عليه دموكراسي دركشورهاي ضعيف تر عمل كرده و اقدامات امريكا منجر به ديكتاتوري و استبداد شده است .
وي تصريح كرد: ترامپ از منطقه تنها دلار جمع مي كند و با خشن ترين رژيم ها رفاقت دارد و درتحريم ها نيز بيشتر كارگران آسيب مي بينيد. به عنوان يك كنشگر اجتماعي بايد بگويم كه امريكا در نقض برجام عليه دموكراسي فعاليت كرده است .
علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به منظور شركت در صد و هفتمين همايش بين المللي كار و ملاقات با همتايان خود در ساير كشورها، راهي ژنو سوييس شده است و ديدارهاي وي تا هفدهم خردادماه ادامه خواهد داشت.
ملاقات با وزيران كار كشورهاي آفريقاي جنوبي، قزاقستان، بلغارستان، فنلاند، ايرلند و كرواسي از برنامه هاي پيش بيني شده اين سفر است.
ربيعي علاوه بر ديدار با با دبير كل كنفدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري، در مجمع عمومي سخنراني خواهد كرد. حضور در اجلاس وزيران كار آسيا و اقيانوسيه و اجلاس وزيران كار جنبش عدم تعهد، ملاقات با مديركل سازمان بين المللي كار و حضور در نشست عالي جهان كار از ديگر برنامه هاي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين سفر است .
سازمان بين‌المللي كار يكي از موسسه هاي تخصصي سازمان ملل متحد است كه به امور مربوط به كار و كارگران مي‌پردازد. اين سازمان در سال 1919 و در نتيجه بحث‌هاي هماش صلح پاريس تاسيس شد و مقر آن شهر ژنو سوئيس است.
سازمان بين‌المللي كار در آغاز وابسته به جامعه ملل بود و پس از تاسيس سازمان ملل متحد از سازمان‌هاي وابسته به آن شد.
منشور فعلي سازمان كه به بيانيه «فيلادلفيا» معروف است، در سال 1944 تصويب شد.
شبك**1983**3404

سرخط اخبار سیاست