۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82932007
T T
۰ نفر

مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد

۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82932007
مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد

پكن - ایرنا - مشاور امور اقتصادی 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریكا گفت كه فشارهای اقتصادی و تجاری بر چین برای گرفتن امتیازات بیشتر ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شینهوا، این اظهار نظر به دنبال آن صورت گرفت كه دولت آمریكا اعلام كرد تعرفه 25 درصدی را تا یك ماه دیگر روی 50 میلیارد دلار از كالاهای وارداتی از چین اعمال خواهد كرد.
همزمان آمریكا گفته است كه این بخشی از فشارها است و از این پس محدودیت های شدیدتری روی سرمایه گذاری شركت های چینی در آمریكا بویژه در بخش های فنی پیشرفته و صنایع در نظر گرفته خواهد شد.
'لری كودلو' مشاور ارشد امور اقتصادی رییس جمهور آمریكا تصریح كرد كه آمریكا می خواهد شركت های این كشور سهم اكثریت را در سرمایه گذاری روی طرح ها، شركت ها و كارخانه های مشترك با چینی ها در چین بدست آورند.
بر اساس مقررات جدید چین، سرمایه گذاران خارجی در بسیاری موارد می توانند تا 50 درصد از سهام را در اختیار بگیرند اما داشتن سهام اكثریت هنوز مورد تایید نیست.
مشاور ترامپ گفت بزودی دور تازه ای از گفت و گوها با چین در امور اقتصادی و تجاری شروع می شود و فرصت خوبی است برای اینكه فشارها بر چین افزایش یابد.
به گزارش روزنامه هنگ كنگی 'ساوت چاینا' یك تیم از آمریكا وارد پكن شده است و قرار است زمینه مذاكرات رسمی دو كشور برای روز شنبه را آماده كند.
مقام آمریكایی گفت كه در مذاكرات چند ماه گذشته درباره سهام شركت های آمریكایی و سرمایه گذاران این كشور بحث هایی شده كه پكن آنها را چندان جدی تلقی نكرده است.
مشاور رییس جمهور آمریكا تایید كرد كه اگر قرار باشد فناوری به چین انتقال یابد باید شركت های آمریكا 51 درصد یا 55 درصد و یا حتی 100 درصد از سهام شركت مشترك را در اختیار بگیرند.
آمار نشان می دهد میزان مازاد تجاری چین در برابر آمریكا نزدیك به 375 میلیارد دلار است و آمریكا بسختی در تلاش است تا آن را به دستكم 200 میلیارد دلار كاهش دهد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان