۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82929599
T T
۰ نفر

ركورد صادرات ذوب آهن اصفهان شكسته شد

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82929599
ركورد صادرات ذوب آهن اصفهان شكسته شد

اصفهان-ایرنا- مدیرعامل شركت ذوب آهن اصفهان گفت: صادرات این شركت در سال گذشته به رقم بی سابقه یك میلیون و 150 هزار تُن رسید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی ذوب آهن روز سه شنبه به نقل از احمد صادقی اعلام كرد: این میزان صادارت از نظر حجم 79 درصد و از لحاظ ارزش 120 درصد افزایش داشت.
وی گفت: حدود 50 درصد از كل تولیدات این شركت به خارج از كشور صادر می شود.
صادقی افزود: ذوب آهن اصفهان سال گذشته ضمن افزایش تولید و تنوع در محصولات، جهش قابل توجهی نیز در صادرات خود داشته باشد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شركت سال گذشته، با انجام فعالیت هایی برای كاهش قیمت تمام شده و با توجه به افزایش جهانی قیمت محصولات فولادی، از مرحله زیان خارج شد و امسال در شرایط خوبی قرار دارد.
صادقی، میلگرد، تیرآهن، شمش و كلاف را بیشترین كالاهای صادراتی این كارخانه در سال های اخیر برشمرد و افزایش كیفیت و تنوع محصول متناسب با نیاز مشتری، بازاریابی، توسعه تولیدات كمی و كیفی، رهبری بازار و حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی را از مهمترین دلایل افزایش صادرات محصولات این كارخانه اعلام كرد.
مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شركت ذوب آهن نیز با اشاره به اهمیت بهره وری و بهینه سازی مصرف گفت: اقدامات چشمگیری در این مجتمع صنعتی در راستای افزایش بهره وری بویژه در حوزه انرژی انجام شده است.
حسن خزائی با اشاره به پروژه های انجام شده و در دست اقدام برای مصرف بهینه انرژی در ذوب آهن افزود: در سال های گذشته دو پروژه 'هات شارژ نورد 500' و 'بهینه سازی سیستم هوای فشرده' با همكاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در این كارخانه اجرا شد.
وی با اشاره به اینكه هزینه این پروژه توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( UNIDO) تامین شده است، گفت: این پروژه هم اكنون در مرحله تهیه گزارش نهایی است.
خزائی بااشاره به دیگر پروژه های ذوب آهن برای بهینه سازی مصرف انرژی گفت: پروژه PCI، بازسازی دیگ شماره 4 نیروگاه مركزی، پروژه MES، برنامه ریزی برای مصرف كامل پساب صنعتی در چرخه تولید و استحصال حداكثری كندانس بخار بخش ها، از جمله این موارد است.
وی همچنین با اشاره به بحران آب گفت: طرح بازگشت حداكثری كندانس بخار بخش های مختلف برای كاهش مصرف آب از مدت ها قبل در دستور كار مدیریت انرژی و بهینه سازی سوخت این شركت قرار گرفت كه در مرحله اول مقرر شد كندانس بخار پایگاه صنعتی و بخش یك نورد از طریق اجرای ایستگاه پمپاژ و خط لوله به تصفیه خانه شیمیایی منتقل شود.
خزائی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بیشتر برای اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی افزود: با توجه به بازگشت سریع سرمایه در این گونه پروژه ها و محدودیت های حاكم بر تامین منابع انرژی، سرمایه گذاری در این زمینه بسیار سودمند خواهد بود و اجرای این گونه پروژه ها تضمینی برای ادامه بقای كارخانه محسوب می شود.
وی با بیان اینكه در سال 96 در راستای استفاده حداكثری از گازهای فرایندی و جایگزینی با گاز طبیعی به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم، گفت: فرایند تولید نسبت مصرف گازهای فرایندی به كل گاز مصرفی در این مجتمع صنعتی به بیش از 60 درصد رسیده، به این معنی كه این فرایندها بیش از 60 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از گازهای فرایندی تامین كرده اند.
مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شركت ذوب آهن گفت: در حال حاضر شدت مصارف حامل های انرژی فرایندهای كارخانه توسط سازمان ملی استاندارد رصد می شود و این سازمان هر سال با اعزام بازرس، وضعیت مصارف حامل های انرژی كارخانه را بررسی و با معیارهای استاندارد ISIRI 9653 مقایسه می كند.
خزایی افزود: از سال 92 كه فرایند بازرسی آغاز شد، موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی از سازمان ملی استاندارد شده ایم.
ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
محصولات ذوب آهن اصفهان به 25 كشور دنیا از جمله فرانسه، بلژیك، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، پرتغال، یونان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، تركیه، تركمنستان، تاجیكستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، هند، عمان،كویت، چین، لبنان، پاكستان، عربستان سعودی، قطر و اردن صادر می شود.
شركت ذوب آهن با ظرفیت تولید 2.8 میلیون تُن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در 45 كیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7150 /6027
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد