۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82928308
T T
۰ نفر
واحد A700 پتروشيمي آبادان پس از تعمير وارد مدار توليد شد

آبادان - ايرنا - مدير عامل شركت پتروشيمي آبادان گفت:واحد A700 پتروشيمي آبادان پس از تعمير و تست كامل وارد مدار توليد شد.

مسعود جبرائيلي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان كرد: واحد A700 كه از واحدهاي مهم توليد پي وي سي مجتمع پتروشيمي آبادان است در تاريخ در 24 ارديبهشت امسال به دليل آتش سوزي از مدار توليد خارج شد.
وي افزود:اين واحد با همت و همدلي مديران و كاركنان و با تلاش شبانه روزي بي وقفه و انجام تعميرات اساسي، اورهال كامل و تعويض كليه قطعات آسيب ديده ، مجدد راه اندازي و در مدار سرويس قرار گرفت.
مديرعامل محترم شركت پتروشيمي آبادان گفت:هنوز از سوي بيمه ميزان خسارت وارده به واحد A700 پتروشيمي آبادان برآورد نشده است.
واحد قديمي A700 پتروشيمي آبادان توليد پي وي سي را انجام مي دهد.
مجتمع پتروشيمي آبادان در كوي مطهري (بريم) اين شهر واقع شده است.
مجتمع پتروشيمي آبادان با شروع جنگ رژيم بعث عراق به دليل هم مرز بودن با كشور عراق هدف اصابت راكت و موشك هاي عراقي قرار گرفت و به طور كامل ويران شد.
در سال 1367 پس از پايان جنگ عمليات بازسازي پتروشيمي آبادان آغاز و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه توليد كشور كنند.
هم اكنون مهمترين محصول توليدي اين پتروشيمي پي وي سي است كه توليد آن در سال 1384 به حدود 60هزار تن افزايش يافت و توليد سالانه 110هزار تن پي وي سي از اهداف طرح توسعه اين مجتمع است.
3015/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها