دسترسی به اطلاعات نیاز اصلی مصرف کننده است

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین آگاهی و دسترسی به اطلاعات را از نیازهای اصلی مصرف کنندگان دانست و گفت: وقتی کالا یا خدماتی عرضه می شود مشتری باید از نحوه قیمت گذاری اطلاع داشته باشد.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد افزود: همه ما جزو مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم و باید نسبت به حقوق هم اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
به گفته وی، مهمترین اقدام در راستای حمایت از مصرف کنندگان، حمایت از تولیدکنندگان بوده که تاثیر مستقیم آن را مصرف کنندگان در کیفیت و قیمت کالاها احساس می کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: در واقع مصرف کنندگان کسانی هستند که کالا و خدماتی را از واحدهای تولیدی و توزیعی خریداری و مصرف می کنند در حالی که تعریف مصرف کننده در نگاه کلی فراتر از این موضوع است.
زاهدی، یکی از مهمترین راه ها برای حمایت از مصرف کنندگان را حمایت از تولیدکننده و عرضه کنندگان خدمات و کالاها دانست و گفت: بدون شک با این وضعیت کالاهای با کیفیت و بهتر به دست مشتریان خواهد رسید.
به گفته وی، اگر دولت تولیدکننده و عرضه کننده را حمایت کند قیمت نهایی محصول پایین آمده و در نهایت به نفع مشتری است.
استاندار قزوین اظهار داشت: حمایت از توزیع کننده نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اصناف و ارائه دهندگان کالا در چرخه تولید و عرضه، نقش بسیار مهمی داشته و نمی توان نقش آنها را نادیده گرفت.
زاهدی در پایان یادآور شد: امروز تولید و توزیع یک تخصص به حساب آمده و باید توجه ویژه ای به آن داشته و به همین جهت با برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا که به ضرر اصناف است، مخالف هستیم.
6101/8054

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال