۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82911043
T T
۰ نفر
جشنواره هاي موضوعي بين هنرمندان آذربايجان شرقي برگزار مي شود

تبريز- ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: براي ايجاد فضاي رقابتي بين هنرمندان، جشنواره‌ هاي موضوعي و متناسب با رشته هاي مختلف هنري در استان برگزار مي‌ شود.

محمد محمدپور روز پنجشنبه در نشست اعضاي شوراي سياستگذاري جشنواره سراسري فيلم كوتاه كليبر با اشاره به پيش بيني برگزاري جشنواره‌ اي با موضوع و رويكردي ويژه در شهرستان هاي استان، گفت: با بررسي شاخصه هاي فرهنگي هر شهرستان، برنامه هاي منطقه اي اجرا مي شود.
وي اظهار كرد: بر اين اساس هر منطقه بايستي يك فعاليت شاخص براي خود تعريف كرده و برنامه ي ويژه اي را با همان محوريت برگزار كند.
محمدپور گفت: عادات و آداب و رسوم رايج مردم قلب تپنده فرهنگ آنان را تشكيل مي دهد.
محمدپور گفت: يكي از مهمترين راه هاي شناخت مردم يك منطقه، مطالعه بر روي فرهنگ معنوي و فولكلور آنان است.
وي ادامه داد: در خصوص منطقه كليبر با توجه به جاذبه هاي خاص گردشگري در آن، برگزاري جشنواره فيلم كوتاه با هدف معرفي جاذبه هاي فرهنگي و گردشگري منطقه در نظر گرفته شده است.
محمدپور با اظهار اميدواري به اينكه روزي جشنواره فيلم كوتاه كليبر يك برند اعتباري براي اين شهرستان باشد، گفت: برپايي هر چه بهتر اين جشنواره سبب مي شود تا همه براي مشاركت در برگزاري آن احساس مسئوليت كنند و جرقه اي براي حضور بخش‌هاي مختلف در برپايي آن باشد.
وي معرفي ظرفيت هاي ويژه‌‌ شهرستان كليبر را از مهمترين هدف هاي برگزاري جشنواره ياد شده عنوان كرد و گفت: در حوزه‌‌ فيلم سازي علاوه بر توانمندي و ظرفيت بالايي كه در زمينه‌ فني و انساني داريم، فضاي كار و لوكيشن (محل تصويربرداري) ويژه‌اي نيز در استان وجود دارد كه در اين ميان كليبر از لحاظ اين فضاها از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
وي افزود: طبيعت بكر و كم‌نظير و آداب و رسوم مردم اين منطقه، سوژه‌‌هاي بسياري را براي هنرمندان فراهم مي كند.
وي تاكيد كرد: اين جشنواره ظرفيتي را ايجاد مي كند تا سبك زندگي مردم منطقه كليبر از طريق تصوير معرفي شود.
وي اظهار كرد: اگر شهرستان كليبر به عنوان يكي از قطب هاي گردشگري استان مطرح مي‌شود بدون شك مي‌بايست نماد‌هاي فرهنگي مناسب و متناسب با آن نيز مشخص شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با تاكيد بر اينكه برگزاري جشنواره‌هاي مختلف بايد آورده‌ فرهنگي و اقتصادي براي آن منطقه داشته باشد، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر از اهميت والايي در دنياي كنوني برخوردار است اما متاسفانه سهم ايران در اين حوزه بسيار اندك است و مي‌بايست برگزاري جشنواره‌ها محملي براي تقويت اقتصاد فرهنگ و هنر باشد.
وي همچنين بر لزوم افزايش سطح كمي و كيفي جشنواره در هر دوره برگزاري نسبت به دوره‌هاي پيش تاكيد كرد و گفت: اين جشنواره بايد منجر به رويش‌هاي تازه‌اي در حوزه‌ فيلم‌سازي شده و آورده‌ها و نتايج آن براي تك تك ساكنين منطقه محسوس و مشهود باشد.
جشنواره سراسري روستايي و عشايري فيلم كوتاه «كليبر» با موضوع فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومي روستائيان و عشاير كليبر و ساير نقاط كشور و با هدف ترويج و تبيين جايگاه ويژه عشاير و روستائيان منطقه در توليد و اشتغال پايدار، گردشگري، اقتصاد روستا و توسعه پايدار روستايي و عشايري، تبيين و ترويج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومي روستائيان و عشايرمنطقه، 27 تا 30 خردادماه سال جاري در كليبر برگزار مي‌شود.
اين جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبي است كه در بخش جنبي برخي فيلم‌هاي بلند سينمايي مرتبط با موضوع جشنواره حضور خواهند داشت.
مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا پايان ارديبهشت ماه جاري تمديد شده است.
3071/6183

سرخط اخبار استان‌ها