۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 82908007
T T
۰ نفر
موانع تحقق اهداف مناطق آزاد با قوانین جدید رفع می شود

انزلی - ایرنا - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای فراهم سازی تسهیلات لازم در توسعه بیشتر مناطق آزاد قوانینی تصویب می كند تا موانع بر سر راه تحقق اهداف مورد نظر در زمان ایجاد این مناطق، رفع شود.

به گزارش ایرنا مسعود پزشكیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: مجلس شورای اسلامی به سهم خود می تواند در توسعه فعالیت های مناطق آزاد و فعالان اقتصادی این منطقه، نقش ایفا كند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه خدمات و فعالیت ها در مناطق آزاد، می تواند با تصویب قوانینی ، تسهیلات لازم در بخش های تولیدی، تجارت ، واردات و صادرات در اختیار فعالان قرار دهد و از ایجاد موانع در مسیر تحقق اهداف ایجاد مناطق آزاد جلوگیری كند.
پزشكیان یادآور شد: با توسعه زیرساخت ها در منطقه آزاد انزلی، بستر مناسب برای حضور سرمایه گذاران فراهم شده و وسعت اقدامات و سرمایه گذاری جذب شده از سوی این منطقه در توسعه منطقه و استان مشهود است.
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: وسعت ساخت و سازها و عملیات های اجرا شده نشان دهنده آن است كه كار بزرگ و سرمایه گذاری وسیعی انجام گرفته و این امر، علاوه بر تاثیرگذاری بر اقتصاد منطقه و كشور، در جذب گردشگر خارجی و داخلی نیز نقش مهمی ایفا می كند.
به گزارش ایرنا مسعود پزشكیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و از زیرساخت های تجاری و گردشگری همچون بندر كاسپین ، اسكله مارینا ، آكواریوم در حال ساخت با سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی، مركز تفریحات دریایی و واحد تولیدی سرزمین شاد واقع در شهرك صنعتی شماره 2 این منطقه بازدید كرد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و كشورهای حاشیه دریای خزر، تركیه و كشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر كریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با كشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسك در تركمنستان، اكتائو در قزاقستان و باكو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف كشورهای همسود ( CIS ) و نزدیكی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امكان ثبت، مالكیت و مشاركت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امكان فعالیت بانك ها و موسسه های مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس كالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه كالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی كشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای كسب و كار در محدوده منطقه آزادانزلی شده است.
7471/2007
۰ نفر