۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82906467
T T
۰ نفر

اقتصاد كشور باید مبتنی بر كشاورزی باشد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82906467
اقتصاد كشور باید مبتنی بر كشاورزی باشد

قزوین -ایرنا- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی گفت: اقتصاد كشور باید مبتنی بر كشاورزی باشد چرا كه این بخش از استحكام بیشتر و آسیب پذیری كمتری برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی روز یكشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر اقتصاد كشوری براساس كشاورزی شكل بگیرد از استحكام بیشتری برخوردار خواهد بود و به دلیل درون گرا بودن آسیب های كمتری را نیز متحمل خواهد شد.
وی اظهار داشت: اقتصاد نفتی اقتصادی پرریسك و نامطمئن است چرا كه تصمیم ها و سیاست گذاری ها در این حوزه در جای دیگر اتخاذ می شود و اگر آسیبی به آن وارد شود همه بخش های اقتصادی یك كشور را نیز دچار مشكل خواهد كرد اما اقتصاد كشاورزی چنین آسیب هایی را بدنبال خود ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی، اقتصاد كشاورزی را یكی از اركان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه باید كشاورزی خود را به علم و فناوری روز تجهیز كرده و از هدر رفت منابع در حوزه آب و خاك جلوگیری كنیم.
وی اظهار داشت: باید بهره وری در بخش كشاورزی را بالا ببریم و از روش های سنتی در این حوزه فاصله بگیریم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد كشاورزی همچنین گفت: باید با حفاظت مطلوب از دشت حاصلخیز قزوین از قابلیت های كشاورزی این منطقه مستعد نهایت بهره را ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این دیدار گفت: تقویت كشاورزی از اولویت های كشور به شمار می رود و مسئولان مربوطه باید این مساله را سرلوحه كار خود قرار دهند.
آیت الله عبدالكریم عابدینی افزود: باید حمایت بیشتر از كشاورزان در دستور كار دولتمردان قرار بگیرد و همچنین با نظارت و كنترل بیشتر اجازه سوء استفاده از اراضی كشاورزی و تغییر كاربری آنها را به هیچ كس نداد.
وی با بیان اینكه دستگاه قضا باید كسانی كه تلاش دارند تا زمین های كشاورزی مرغوب را تغییر كاربری داده و سودهای كلان به جیب بزنند شناسایی و قاطعانه با آنان برخورد كند،افزود: شایسته و عادلانه نیست یك كشاورز اجازه ساخت یك انباری كوچك در اراضی خود را نداشته باشد، آنوقت برخی در زمین های كشاورزی ساختمان های چند طبقه بنا كنند.
آیت الله عابدینی همچنین با اشاره به مشكل كم آبی در قزوین،گفت: در این حوزه باید شاهد تغییر الگوی مصرف باشیم كه تحقق این مهم نیازمند فرهنگ سازی است.
امام جمعه قزوین همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه را یكی از مصادیق حمایت از شعار امسال عنوان كرد و گفت: برخی از محصولات كشاورزی مانند چای و برنج با كیفیت عالی در كشور تولید می‌شوند بنابراین نباید اجازه داد واردات بی‌رویه، به كشاورزان این محصولات آسیب بزند.
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: مشكل كم آبی در این استان بدلیل بهره برداری های بی رویه از منابع زیرزمینی طی سالیان گذشته و خشكسالی های اخیر رخ داده است.
عبدالمحمد زاهدی اظهار كرد: باید این مشكل را مدیریت كرده و حل كنیم در غیر این صورت با چالش های اساسی از جمله بخش نابودی زمین های كشاورزی و ایجاد ریزگردها مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به فعالیت ستاد احیای دشت قزوین، اظهار داشت: در این ستاد تلاش می كنیم تا هم مشكلات پیرامون بخش كشاورزی و هم مسایل مرتبط با آب در استان را حل و فصل كنیم.
3013
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد