۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82903868
T T
۰ نفر
آخوندي با رئيس جمهوري تركمنستان ديدار كرد

باكو - ايرنا- وزير راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران كه در راس يك هيات عالي رتبه به بندر تركمنباشي واقع در ساحل تركمني درياي خزر سفر كرده است، ساعتي پيش با رئيس جمهور تركمنستان ديدار و گفت و كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، «عباس آخوندي» روز چهارشنبه در ملاقات با «قربانقلي بردي محمداف » ضمن استقبال از افتتاح بندر جديد تركمنباشي بر نقش آن در زمينه افزايش تعاملات تجاري، حمل و نقل و ترانزيت كالا بين پنج كشور ساحلي درياي خزر و نيز همكاري هاي حمل و نقل و ترانزيتي منطقه اي تاكيد كرد.
مقامات دو كشور در جريان اين ملاقات دوجانبه ضمن اظهار خرسندي از نتايج و دستاوردهاي سفر اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران به عشق آباد، روند اجراي و تحقق توافقات به دست آمده و نيز روند اجراي اسنادي كه در جريان آن سفر امضاء شده است، بررسي كردند.
اين ديدار در حاشيه همايش بين‌المللي «جاده ابريشم برزرگ » و نيز مراسم افتتاح بندر جديد بين‌المللي تركمنباشي كه قرار است تا ساعتي ديگر برگزار شد، انجام شد.
رئيس جمهور تركمنستان و آخوندي در اين ملاقات كه «سيدمحمد احمدي» سفير ايران در عشق‌آباد نيز در آن حضور داشت، با اشاره به اهميت اشتراكات فراوان تاريخي، فرهنكي و سنتي بين دو ملت دوست و برادر ايران و تركمنستان، بر عزم جدي دولت دو كشور جهت توسعه و گسترش هرچه بيشتر و تعاملات منطقه اي و فرا منطقه اي براساس اصول حسن همجواري تاكيد كردند.
وزير راه و شهرسازي ايران وهيات همراه ، در مراسم افتتاحيه بندر جديد بين‌المللي تركمنباشي به همراه رئيس جمهور تركمنستان و ده ها هيات خارجي حضور خواهند داشت .
علاوه بر اين آخوندي در جريان اين سفر دو روزه به شهر تركمنباشي و منطقه ملي گردشگري «آوازه» فردا (پنجشنبه) در نهمين اجلاس ووزاري حمل و نقل كشورهاي عضو سازمان «اكو» حضور مي يابد.
آساق ** 1579

سرخط اخبار جهان