۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82903676
T T
۰ نفر

زلزله در یاسوج 31 مصدوم در پی داشت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82903676
زلزله در یاسوج 31 مصدوم در پی داشت

یاسوج-ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح چهارشنبه یاسوج 31 مصدوم در پی داشت كه بیشتر این مصدومان در روستاهای اطراف ازجمله «گنجه ای» و «ده برآفتاب» بوده است.

شاهرخ كناری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وقوع زمین لرزه 17 سایت مخابراتی آسیب دید كه تاكنون 11 مورد از آنها ترمیم شده است.
وی عنوان كرد: برق منطقه كاكان، گنجه ای، گوشه و مادوان در شهرستان بویراحمد با وقوع این زمین لرزه قطع شده است و دستگاه های خدمات رسان در حال ترمیم سامانه های برقرسانی هستند.
كناری بیان كرد: با پیگیری ستاد مدیریت بحران استان 2 فروند بالگرد ارتش نیز در فرودگاه یاسوج برای امدادرسانی های احتمالی مستقر شده است.
عباس بهشتی فرماندار شهرستان دنا نیز گفت: زلزله در سی سخت مصدوم جدی نداشت اما خسارت های مالی برجاگذاشت كه پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: میزان خسارت های مالی زمین لرزه 5.2 ریشتری صبح امروز در شهر سی سخت در دست بررسی است و پس از جمع بندی اعلام خواهد شد.
عزیز فیلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل بالا بودن مقیاس این زمین لرزه، ستاد بحران استان در شهرستان های دنا و بویراحمد تشكیل شد.
وی عنوان كرد: تمامی نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان استان به حالت آماده باش برای مقابله با بروز خطرات احتمالی پس لرزه های این زمین لرزه هستند.
وی تصریح كرد كه مقیاس بالای این زمین لرزه هشدار جدی و زنگ خطری برای استان بوده و مردم به ویژه خانواده هایی كه در روستاها و یا بافت های فرسوده ساكن هستند با رعایت مسایل ایمنی و بروز خطرات احتمالی و پس لرزه های دیگر بهتر است كه در امروز و ساعاتی را بیرون از منازل خود سپری كنند.
این زمین لرزه ساعت 8 و 38 دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.
شدت این زمین لرزه 5.2 ریشتر و در عمق هشت كیلومتری زمین رخ داد.
مركز این زمین لرزه در 10 كیلومتری سی سخت،19 كیلومتری یاسوج و 23 كیلومتری چیتاب كهگیلویه وبویر احمد بوده است.
شدت زمین لرزه به حدی بود كه دیوار برخی ازخانه ترك خورده و مردم سراسیمه منازل خود را ترك و به خیابان ها آمدند.
گفته می شود براثر این زمین لرزه خطوط ارتباطی تلفن در برخی نقاط محل وقوع قطع شده و قسمت‌هایی از كوه دنا در منطقه سی سخت نیز ریزش كرده است.
سی‌سخت مركز شهرستان دنا در 35كیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد است.
3016/6110

سرخط اخبار استان‌ها