۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82903673
T T
۰ نفر
نشست بین المللی جاده ابریشم با حضور ایران در تركمنستان آغاز شد

تركمنباشی - ایرنا - همایش بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» با حضور هیات هایی از 20 كشور از جمله ایران به سرپرستی عباس آخوندی وزیر حمل و نقل و شهرسازی، در منطقه ملی گردشگری 'آوازه' شهر تركمنباشی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دیدار با رئیس جمهوری تركمنستان، شركت در مراسم افتتاحیه بندر بین المللی جدید «تركمنباشی» و نیز اجلاس وزرای حمل و نقل كشورهای سازمان همكاری های اقتصادی «اكو» نیز از دیگر برنامه های سفر دو روزه آخوندی و هیات همراه به منطقه ملی گردشگری آوازه است.
«قربانقلی‌ بردی‌ محمداف» رئیس جمهوری تركمنستان در آغاز همایش بین المللی «جاده بزرگ ابریشم – به سوی مرزهای پیشرفت و توسعه» كه در آن هیات هایی از 20 كشور حضور داشتند، تاكید كرد كه هدف و موضوع اصلی این نشست احیای جاده بزرگ ابریشم، بررسی و تبیین سیاست‌های مرتبط با سیستم و دالان های حمل و نقل، ترانزیت منطقه ای كالا و نیز افتتاح بندر جدید تركمنباشی است كه عصر امروز بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.
رئیس جمهوری تركمنستان تصریح كرد: بندر جدید بین المللی تركمنباشی درمساحت 152 هكتار مجهز به لنگرگاه های مختلف برای پذیرش همزمان 17 كشتی باری و مسافربری است.
وی افزود: ظرفیت این بندر جدید مجهز به آخرین فناوری ها و دستآوردهای نوین در سامانه بنادر و استانداردهای معتبر جهانی یك اقدام جدید در حمل و نقل دریایی خزر و منطقه است و نقش مهمی در توسعه و گسترش همكاری های حمل و نقلی و ترانزیت كالا خواهد داشت.
بردی محمداف در پایان گفت: ظرفیت كاری بندر جدید تركمنباشی 17 میلیون تن كالا و محموله غیرنفتی در سال پیش بینی شده و به تاسیسات مهمی مانند كارگاه های ساخت و تعمیر كشتی، حمل و نقل كانتینری و مسافری نیز مجهز است.
آساق 1516** 1723
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد